söndag 14 augusti 2011

Semestern...

... sjunger på sista versen


Det känns både tråkigt & lite skönt,
skönt att livet återgår till sin normala rytm men lite trist att det nu är slut på drönartillvaron dvs att vara uppe hur länge som helst på kvällarna ( läs nätterna ) , långa sovmornar, att  bara ta dagen som den kommer

Vad har vi då gjort då under dessa sex veckor ?
Rent spontant känns det som
- inte så mycke
Men när jag börjar fundera så har vi hunnit med en hel del
Vi har badat massor, varit på cirkus, museum, Gröna Lund, en dagstur till Åland, varit hundvakt gånger två, gjort div. turer till Stockholm, umgåtts med vänner, renoverat Linns rum, plockat blåbär & hallon, haft besök av Joakim & Hanna vid två tillfällen, varit över till syrran några gånger, varit till Lek& Buslandet två gånger, massor med härliga stunder uppe i stallet tillsammans med Prinsessan, haft våran årliga Grillfest med allt vad det innebar av förberedelser och fix mm








Linn har dessutom hunnit med ett Dagridläger, Skansen & Gröna Lund med sin kompis Isabel, bad & ridning med kompisen Hannah




Kort sagt
- med facit i handen har vi haft en alldeles underbar sommar
Dom här veckorna har fungerat som den återhämtning jag så väl behövde efter ett år som mer eller mindre helt har tillbringats i sjukträsket
-  antingen mig eller Linn var för sig och ibland båda tillsammans
Förutom träningsvärken efter att Linn lurat ut mig i Terrängbanan den här veckan så känner jag mig piggare & friskare än på mycke mycke länge och det tar jag som ett tecken på att det kommer att bli en alldeles underbar höst





En höst som på torsdag börjar med en stor förändring för Linns del
 Linn ska ta sitt första trevande steg in i skolvärlden och börja i Förskoleklassen
Vår lilltjej börjar bli stor...












2 kommentarer:

  1. Så härligt att du känner dig piggare & friskare. Hoppas det håller i sig in i hösten. Och lycka till till Linn, som börjar i förskoleklass.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktigt trevlig sommar. men nu ska det allt bli skönt att få tillbaka dig på jobbet. saknar dig ju. (ja så kan ju ja få gå på semester en stund *ler* )

    kram kram

    SvaraRadera