måndag 18 juli 2011

Okey, jag har så smått ...

...  insett mina begränsningar


När jag tidigt i våras började sälja in iden om att renovera Linns rum var jag väldigt kaxig
- jag skulle göra allt själv
Ja, eller iallafall det mesta
Paul ?
Tja han skulle bara behöva bistå med goda råd och överlämna resten till tjejerna i familjen

*Tjejer kan*





Men det är väl bara att erkänna,
jag är inte riktigt lika kaxig längre
Men ok,
plockat ihop alla grejerna i Linns rum har jag gjort
Jag har även flyttat ut den stora Expedit hyllan i hallen och de två andra små hyllorna
Men garderoben och sängen överlåter jag nog till Paul att montera ner

Att välja färg gick ochså som en dans
Linn var mycke bestämd och visste med en gång vilka två färger hon ville ha
Men för att Paul skulle få känna sig delaktig i det hela så fick han äran att räkna ut hur mycke färg vi skulle behöva samt plocka ihop allt annat material iform av spackel, penslar, slippapper mm
Ja han fick dessutom äran att både betala och bära ut prylarna till bilen
Likadant på IKEA
Linn och jag var givetvis med och valde golv men resten dvs förflyttandet av golvförpackningar, betalning & inpackning i bilen fick Paul ochså ta hand om




I går var vi hem till Peter & Maria och hämtade en loftsäng och ett skrivbord som blivit över hos dom
Även dessa fick Paul så snällt bära ut till bilen
- med god hjälp av Peter, Maria & Linn förståss
och sen lasta både inne i bilen och ovanpå takräcket
När vi kom hem var det Paul som bar in allt i garaget med lite hjälp av Linn






Nu ska jag ner och riva loss golvlister
- taklisterna får jag nog lämna till Paul
Min nacke och mina axlar är inte riktigt kompisar med arbeten som sker ovanför brösthöjd
Ja, sen är det dags att riva ner dom gamla tapeterna och den delen tänkte jag ta ansvar för och utföra
Slipningen måste jag nog vid närmare eftertanke överlämna till Paul,
eller rättare sagt han insisterade på att få göra just den delan av jobbet med tanke på mina luftrör...




... så vid närmare eftertanke så har "Mamma & Linn renoverar" helt plötsligt blivit ett familjeföretag och när allt kommer till kritan så blir ju allt så mycke roligare när man gör det tillsammans
- hela familjen
Eller som Linn har valt att uttrycka det hela
- Mamma,  jag bara önskar mig så fixar du och pappa fint på mitt rum bara för att ni älskar mig

Och det är väl så det är
Vi älskar vårt lilltroll och vi älskar att göra saker tillsammans och det brukar bli bäst när var och en får göra det man är bäst på och resten kan man alltid hjälpas åt med







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar