lördag 23 juli 2011

När det..

...  ofattbara händer

När det overkliga händer någon man tycker om
När marken under någons fötter så totalt rämnar att h*n handlöst faller ner i ett stort svart hål som till en början till  synes är helt bottenlöst
Vad gör man då ?
Vad säger man ?
Hur vet man att man gör rätt?
Hur hjälper man utan att tränga sig på ?
När det lilla man gör känns just litet och betydelselöst just för att man vill göra så oändligt mycke,
ja man vill göra allt man kan och lite till
- man vet bara inte hur...



När det ofattbara först händer på relativt nära håll och man just samlat ihop de första intrycken av kaos och landat lite
Då händer det ofattbara på lite längre avstånd,
vårt grannland drabbas av något så totalt meningslöst att man inte riktigt kan ta tills sig det hela

Kort sagt,
världen stannar liksom upp och det lilla i ens egen tillvaro blir plötsligt väldigt stort
"Det lilla" dvs att tillbringa ett par timmar tillsammans med människor man tycker om och har kul tillsammans med blir plötsligt en fantastisk gåva som man för bara några dagar sen tog för givet utan att ens reflektera över




"Det lilla" blev en energiinjektion som gav kraft att orka finnas där för någon som just nu behöver all kärlek och omtanke h*n bara kan få
Någon som funnits där för mig många gånger
Någon som gett mig stöd när jag behövt det
Kan jag bara genom att finnas till och ge det lilla jag kan vara till någon hjälp så ska jag göra just allt jag kan för att finnas där
För det är väl precis som Chris Medina sjunger

What are words
If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't

En vänskap prövas när det blåser storm och jag vill gärna vara en del av det  vindskydd som nu byggs upp för min vän
Jag hoppas att min del av vindskyddet lindrar stormen...








1 kommentar: