onsdag 18 april 2012

Allt var tyvärr...

... bara en dröm


Jag drömde i natt att både vänner och grannar kom i en strid ström hem till mig med div saker dom inte behövde längre
Det var en gammal trädgårdsgrupp som passade perfekt under körsbärsträdet, det var fina tyger, stolskuddar som behövde kläs om, symönster som jag letat efter länge, garner mm mm
Jag vaknade med ett leende på läpparna och full av entusiasm över att få sätta igång och vara lite kreativ men det tog väl bara sådär en tredjedels minut innan jag insåg att allt bara var en dröm och att jag vaknade till en helt vanlig onsdag som dessutom skulle gå i vabbandets tecken

Jag är ingen drömtydare men nu under förmiddagen då jag roat mig med att baka surdegsbaguetter och en citron & chokladkaka så har jag funderat lite över drömmen och valt att göra en egen tolkning av den
Jag tror att det är min inre längtan efter att få lite mer utlopp för min kreativitet som försökte mana på mig lite så nu ska jag städa undan på köksbordet och ta fram mönster, skärbrädan, rullkniven, nålar & tyg och sy dom där brallorna till Linn som jag gått och funderat på ett tag nu

Det enda som är lite synd är att man inte kan pyssla till ett grafikkort till datorn på egen hand,
det är nämligen grafikkortet som gjort sitt på min dator och att jag längtar efter att få ladda över mina foton är bara förnamnet
Det är så trist att blogga utan bilder, att inte kunna lägga upp bilder på Dayviews men framför allt att inte själv kunna se bilderna jag har tagit under de senaste veckorna
- något fattas mig !

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dröm.... men känslan när man vaknar precis som du gjorde och inser att det var just bara en dröm, fy attan! Jag avskyr att drömma, eller minnas drömmar, för även om de är trevliga så blir man ju ändå bara besviken när man vaknar...
    hoppas du har det trevligt med verkligheten nu i allafall! kram /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av någon anledning så har jag jättelätt för att minnas drömmar - ja, jag är väl lite halvkonstig sådär... Förutom besvikelsen i morse så har Linn och jag en rätt okey slappardag härhemma, Linn peakade i gårkväll/natt med sin hosta/feber och nu har det vänt *yippey*

      Radera
  2. svar: Hmmm kunde du inte ha lämnat med en karta där du ringat in området du önskade snö på, i din beställning... hahaha

    För övrigt så hoppas jag du får ordning på grafikkortet snart så du får tillbaka lusten att blogga. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade den lilla detaljen men biter ihop, ser glad ut och tröstar mig med att jag har världens goaste make som igår kväll avslöjade att han beställt en ny dator till mig *yippey*

      Radera