lördag 28 april 2012

Tjoff...

... där rök nöjeskontot

Var en sväng in på Apoteket idag och hämtade ut div. astma/allergi mediciner och på bara några sekunder lyckades jag bränna nöjeskontot för ett tag framöver
Ettusenfemhundra spänn bara sådär
Det kändes rätt surt men å andra sidan om jag inte hade hämtat ut medikamenterna så hade jag förmodligen inte behövt något nöjeskonto på ett bra tag ändå så udda kanske kan bli jämt ibland ?

Jag kan erkänna att jag muttrade en hel del inombords över dessa femtonhundra som jag hellre hade lagt på helt andra saker men så i kväll när jag satt framför TV var det ett raklaminslag om "Majblomman" och helt plötsligt kändes mitt mutter som rena rama lyxmuttret
Jag blev lite påmind om att även om det sved lite så behövde jag aldrig ens fundera över om jag skulle ha råd att hämta ut medicinen eller inte
Jag slapp ställas inför valet nya vårskor, biobesök, utflykt med familjen eller ännu värre mat eller medicin ?
För många gräver ett oväntat läkarbesök och mediciner stora hål i en redan djup och urgrävd grop

Så istället för att surmulet muttra om nöjespengar som fick vingar känner jag en tacksamhet över att ha det så bra som jag har det och i morgon när vi är på stan hoppas jag att vi springer på någon som säljer Majblommor så att vi kan stödja deras verksamhet lite för även om vi så gärna vill tro att vi lever i ett land där alla har lika förutsättningar så är det ju tyvärr så att fattigdomen förmodligen är större än vi kan ana


2 kommentarer:

  1. hu ja.... det är rätt galet vad det kan kosta sånt där... =( /K

    SvaraRadera
  2. Det var rätt mycke som skulle ut på ett bräde och i grund o botten livsviktig medicin och känner som sagt en oerhörd tacksamhet över att inte behöva göära valet - matr eller medicin :-(

    SvaraRadera