måndag 16 april 2012

I dag var det...

... dag för däckbyte 

Ja egentligen skulle vi ha bytt till sommardäck på båda bilarna i lördags men det kom ju ett snöoväder emellan så det var bara min bil som fick sommarskor på sig i lördags och sen snällt fick stå kvar i Rimbo över natten innan jag körde hem skrället igen

I dag var det dags att byta däck på Pauls bil, något som då föll på min lott eftersom jag jobbar på orten
*yippey*
Jag har ju en riktig hang up när det gäller bilar och dessa "ramper" som man ska köra upp på vid bilbesiktningen, däcksbyte, biltvätt mm så det var ju knappast med ett leende jag anlände till däckfirman och i takt med att minutrarna gick innan det blev min tur att köra in bilen så ökade hjärtfrekvensen i takt med att den där vilda och lätt panik/vettskrämda blicken spred sig i mina ögon

När det var min tur att köra in tog jag ett djupt andetag och...

... killen som stod och tog emot mig drog på ett stort leende och började vifta och dirigera mig med överdrivna rörelser
Ja han vinkade först fram mig en bit för att sen vinka att jag skulle backa och för att slutligen vinka fram mig igen  hela tiden med ett stort leende på läpparna och när jag klev ur bilen skrattade han och sa

-  Jag var tvungen att retas med dig, det är lika roligt varje gång du kommer, du ser totalt skräckslagen ut när du kör upp på rampen... men i vanliga fall kör du väl en röd seat ?
Tack för den liksom, det är ju precis så man vill bli ihågkommen "Den där galna bruden med något vettskrämt i blicken"

Men men, dom är så himnla trevliga på däckfirman att jag bjuder på det och saken är ju den att jag kan ju inte annat än att skratta åt mig själv för vad är det att hetsa upp sig för egentligen ?
Det är ju bara en helt vanlig ramp, vad kan hända liksom ?
Ja det värsta är väl att jag skulle missa rampen och med skammens rodnad på kinderna vara tvungen att backa och göra ett nytt försök
Sånt kan ju hända även den bästa

Men nu kan jag pusta ut några månader, både bilbesiktning och däckbyte är avklarat för den här gången nu får dom vänta ända tills oktober då det är dags att slänga på vinterkängorna innan det är dags för mig att bjuda på dagens underhållning igen

2 kommentarer:

  1. hahahaha det låter som du var på däckservice vid shell vad?? de är roliga de .och skittrevliga =)
    sån där känner jag mig inför biltvättar.... jag har nog avgjort ngt väldigt vilt skitnödigt i blick då jag!
    kram /K

    SvaraRadera
  2. Typ... vi har bytt/förvarat våra däck där sen hösten 2005 och har inga planer på att byta - trevliga, roliga & kanonservice :)

    SvaraRadera