söndag 22 april 2012

Min dotter har...

... fattat det hela

I januari började Linn sjunga i Kyrkans barnkör, dom övar varje torsdag direkt efter skolan och körövningarna har tillsammans med ridlektionerna tillhört veckans höjdpunkter för den lilla damen
Kören har ihärdigt övat på en minimusikal om Heliga Birgitta och det har varit riktigt kul att höra Linn öva på sångerna härhemma och idag var det äntligen dags att framföra det hela på en familjegudstjänst i Skederids kyrka
Barnen var superduktiga och jag är lite smått facinerad över att även de av barnen ( bla Linn ) som inte lärt sig läsa ännu sjöng med i texterna av hjärtans lust

Gudstjänst i kyrkan är ju = predikan och jag kan erkänna att det är väl inte min starka sida att aktivt lyssna och ta del av det prästen säger så även idag lyssnade jag lite halvhjärtat och lät dessemellan tankarna fladdra iväg på helt andra vägar men jag uppfattade att det hela handlade om den gode herden som tar hand om sina får

Linn måste ha varit betydligt mer intresserad av det prästen pratade om än vad  hennes mor var för i bilen hem konstaterad hon

- Mamma, du är familjens herde. Du sköter om alla och ser till att vi har det bra... Ja pappa är nog ochså en herde i våran familj

Pluttjejen, självklart så blev jag glad och lite stolt över hennes ord men mest av allt imponerades jag nog ändå av att att hon faktiskt hade lyssnat på vad prästen pratat om och sen dessutom börjat fundera på det hela och omsätta det till sin egen vardag

*That´s my girl*






2 kommentarer:

  1. Tänk vad de där små människorna (barnen) kan vara kloka och hur mycket de begriper, ja ofta mer än oss förstockade vuxna!!! Måtte alla för alltid behålla det öppna barnasinnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett öppet sinne gör världen lite roliogare, jag tror vi har mycke att lära av barnen

      Radera