fredag 6 april 2012

Mina planer...

... gick i stöpet


Dagen började bra, eftersom det inte var vare sig fritids eller skola för Linns del så blev det ju lite sovmorgon för mig i morse
Hela fyrtiofem minuter längre kunde jag sova och även om jag allra helst hade stannat kvar där i sängen och sovit vidare tillsammans med  Paul o Linn låg så kändes det ändå rätt ok att åka till jobbet
På pappret såg dagen riktigt bra ut och jag närde en liten förhoppning om att skippa rasten och smita hem redan tio i tolv

Till en början såg det riktigt lovande ut, alla kom som dom skulle i morse och jag hade bara två kunder som jag skulle besöka så jag landade planenligt i lokalen igen strax efter nio och satte mig direkt för att göra klart kvälls och resterande helgplanering
Jag hann knappt börja med det innan telefonen ringde och givetvis var det en sjukanmälan
Vi planerare fick lite lätt panik och inte blev vi lugnare av när vi började beta av vikarielistan och möttes antingen av jag kan/vill inte eller inget svar alls
Vi fick till slut tag på en som kunde ta dagpasset och beslöt sen att planera kvällen på sju rundor istället för åtta, inte helt optimalt men nöden har liksom ingen lag
Lagom tills vi fått ihop den planeringen så kom nästa sjukanmälan och då gick luften ur oss lite
Att lösa kvällen på enbart sex personal istället för åtta var liksom aldrig något alternativ
 Vi gjorde ett nytt försök att ragga vikarier samt kolla med den ordinarie personalen som arbetade men tji fick vi så vi överlämnade ansvaret för bemanningen till trygghetsjouren som i sin tur ville att vi skulle beordra ordinariepersonal men där satt vi ner foten den detaljen är inget vi har befogenhet till så det ansvaret fick hon ta på sig
Till slut lyckades trygghetsjouiren vaksa fram en vikarie och löste två av passen, de andra pssen löste vi själva och när jag slutligen gick hem betydligt senare än vad som var planerat så var det knappst med en lättnad i bröstet, snarare tvärtom
Det kändes sådär lagom kul att lämna en såpass skör planering inför helgen men nu är det bara att hålla tummarna för att alla andra som ska jobba håller sig friska

Nu ska jag försöka njuta av min ack så korta påskledighet
I morgon ska vi ut på en liten dagstripp
En tripp jag gör med blandade känslor, jag försöker nollställa mig och inte ha några förväntningar alls
Innerst inne hoppas jag på att det ska bli en positiv utflykt men tyvärr tror jag att resan förmodligen suger mer energi än den tillför
Det är en utflykt jag gör mest för Linns skull, skulle jag lyssna till mitt eget hjärta och magkänslan jag har skulle jag nog välja att tillbringa påskaftonen på ett helt annat sätt...


2 kommentarer:

  1. Hoppas dagen blev en bra dag med bara poitiva minnen för er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev en bra dag och jag tror att vårat oväntade besök var uppskattat, Linn var glad över att vi åkte och även jag känner mig rätt nöjd...

      Radera