torsdag 5 april 2012

Modet att...

... gå sin egen väg

I kväll är det disco på skolan, något som Linn sett fram emot hela veckan
Nu tror jag inte att det är så mycke själva discodansen som lockar utan mer spänningen i att få åka iväg en fredagskväll och ha roligt tillsammans med sina kompisar
I veckan hade sexorna ( som arrangerar discot ) talat om att man fick klä ut sig, om man ville och under hela eftermiddagen velade Linn fram och tillbaka

- Jag ska klä ut mig... nej jag ska inte klä ut mig... jo jag vill klä ut mig... nej jag vill ha tuff klänning på mig... eller så vill jag klä ut mig

Till saken hör att Linns tjejkompisar bestämt sig för att inte klä ut sig och det var lite där problemet låg
Linn undrade vad dom andra skulle tycka om att hon kom utklädd när dom var finklädda
Vi satte oss ner och pratade en stund om hur viktigt det är att göra saker man själv mår bra av och att man inte behöver göra som alla andra

Efter den lilla pratstunden började Linn fixa med kläder och leta reda på sin käpphäst och när klockan närmade sig sex var det en supergullig liten cowgirl som jag fick äran att skjutsa till discot
Jag vet inte vad som värmde mig mest,
den otroligt söta lilla cowgirlen eller just det faktum att Linn valde att våga gå sin egen väg och göra det hon ville även om det innebar att hon inte skulle vara som "alla andra"


 

8 kommentarer:

  1. ja, gött! hoppas hon har kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon hade haft skoj och dessutom varit så omtänksam att hon köpt lite chips till mamma <3

      Radera
  2. Starkt jobbat lilltjejen!! /K

    SvaraRadera
  3. Ja jättebra och modigt att vilja ta steget att välja själv HUR hon skulle se ut.. bra vägledning där, morsan!
    Vicken gullig cowgirl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa för att hon ska ha modet i sig från början och inte behöva vara så seg i starten som mor sin ;-)

      Radera
  4. Jag som är sååå facebookskadad vill ha en gillaknapp... hahaha
    Jag har iaf tryckt på gillaknappen bara så du vet.

    SvaraRadera