torsdag 12 april 2012

Det är inte alla förunnat...

... att ha en personal shopper

Lagom torsdagstrött bestämde jag mig för att ta en snabbtur in till Norrtälje efter jobb & fritidshämtning
visserligen är det alldeles för mycke månad kvar för att matcha innehållet på mitt konto men å andra sidan hade jag en bonuscheck på KappAhl som hade ett slutdatum nu på söndag plus ett annat presentkort och därtill var det clubdag med 30% rabatt
Det fanns mao en viss möjlighet att kunna shoppa nästintill gratis och därmed kanske lätta upp humöret en aning
Linn var givetvis med på noterna men deklarerade direkt att jag fick inte titta för länge på kläder till mig och att vi absolut måste titta på barnkläder även om vi inte skulle köpa något till henne

På KappAhl hittade jag snabbt två snygga jackor, den ena en ( fusk - ) skinnpaj och den andra en helt vanlig vårjacka
Jag provade först "skinnpajen" och sen den andra och Linn konstaterade snabbt
- Ta skinnpajen... Du behöver verkligen bli lite tuffare... den andra liknar din jacka du har hemma och det är mycke bättre med dragkedja än knappar

*Proffset har talat*

Tja, vad gör man ?
Kollar lite i spegeln och sen på prislapparna och konstaterar att dotterns råd nog inte var så himla fel
"Skinnpajen" var nersatt och med bonuschecken och presentkortet pröjsade jag 100:- för en jacka som tidigare kostat 999:-
- det är vad jag kallar att shoppa nästintill gratis
Några minuter efter att jag bestämt mig för att ta skinnpajen visade Linn en liten sak hon vill ha och självklart måste väl en personalshopper ha någon form av lön ?

10 kommentarer:

  1. En personal shopper är oslagbart att ha ... och naturligtvis ska hon ha lön :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så underbart klockren i sina kommentarer, den andra jackan var verkligen en nästintill kopia av min gamla... Nåja, nu har hon en tuff morsa *fniss*

      Radera
  2. hahahaha vilket klipp!!! /K

    SvaraRadera
  3. Hahaha underbart

    Visst är det bra med en sån....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanoners och jag tror att shoppern var nöjd med sitt jobb, i morse suckade hon hänfört - Nu är du riktigt tuff o cool mamma *fniss*

      Radera
  4. Klart man måste ha lön för mödan! Jag menar, hur hade det slutat UTAN hennes hjälp...?

    SvaraRadera
  5. Hoppas förresten att det är ok att jag länkar till din blogg? (nu när jag äntligen har hittat dig!)

    Var bor ni egentligen? Kanske kunde titta förbi med häst och vagn ngn dag om Linn vill åka? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dety är helt ok att länka till min blogg och jag passar på att fråga detsamma dvs om det är ok att länka till din ?
      Vi bor i Frihamra, typ gångavstånd till U-B och Linn skulle älska att få ta en tur med häst o vagn.

      Radera