torsdag 21 juni 2012

Hellre bortskämd...

... än bortskrämd


Ja den kloka kommentaren fällde min svåger en gång och jag kan inte annat än att hålla med honom
Jag har aldrig hymlat om att vårt Lilltroll är en bortskämd liten varelse
Mest av allt är hon bortskämd med massor av tid, kärlek och omtanke men visst skäms hon bort med en hel del materiella ting ochså och det är inget jag skäms över
Vi har förmånen att kunna göra det och varför skulle vi inte göra det bara för att det sticker i ögonen på en del ?




Det har varit lite jobbigt den senaste tiden, Linns känslor har åkt berg & dalbana i en härlig sexårstrots, tröttheten efter en lång och rätt slitig vår börjar sätta sina spår på oss alla tre och personligen kan jag känna att jag alldeles för många gånger under den senaste tiden låtit

- Nej jag orkar inte.... jag är för trött... jag behöver vila

eller nå´t liknande slinka ur munnen på mig som från en trött papegoja så idag när jag var på väg ner till lokalen för att ta lunch kände jag att Linn behövde en liten uppmuntran
En liten present bara sådär, helt utan anledning  bara för att liksom
Så istället för att äta lunch utnyttjade jag min lunchrast till att slinka in på Björks leksaker för att köpa en liten midsommarpresent till världens goaste Lilltroll




Jag hoppas att hon kommer att bli glad men med tanke på att hon de senaste kvällarna lekt med sina smurfar så tror jag att  både Linn och Smurfan kommer att bli glada åt både det nya huset, blomstersmurfen , katten & gammelsmurfen
Bortskämd ?
Ja förmodligen men som sagt
- Hellre ett bortskämt än ett bortskrämt barn

2 kommentarer:

  1. Klart goaste trollet ska ha midsommarpresent!! Underbara föräldrar är ni! /K

    SvaraRadera