onsdag 27 juni 2012

Logik...

... i all sin enkelhet


Det är helt ok att framför kritik anonymt
Det är även helt ok att låta en story växa längs vägen och krydda sanningen lite så att det passar din story och ditt syfte med kritiken
Men, jädrar i min låda om någon anonymt yttrar något positivt och samtidigt sticker  hål på några av dessa "sanningar" då är denne en fegt stackare som inte vågar stå för vad han/hon tycker och tänker

Jag får inte riktigt ihop det hela
I ena fallet är det helt ok att vara anonym i det andra fallet inte ?
Det är helt ok för somliga att glömnma och göra missar men tillhör du inte gnällgänget så är det avrättning direkt som gäller vare sig du är skyldig eller inte
Dessutom är det ett big no no att ens försöka bemöta en friserad "sanning" eller kräva någon form av bevis på att det som sägs är sant
Ifrågasätter du dessutom hur  fyra av drygt sextio kan uppfattas som "massflykt" så möts du snabbt av

- Men lilla gumman...

- Ja om du säger så lilla gumman...

- Det får stå för dig lilla gumman...

- Tro så du lilla gumman...

Nej, jag är f*n i mig ingen "lilla gumman" och jag har all rätt att ifrågasätta och yttra min mening som alla andra och jag väljer dessutom att göra det öppet  men är det något jag har svårt för så är det när folk får slut på argument och istället börjar använda sig av härskarteknik i diskussionen och kör kortet "Lilla gumman..."
Sorry, men det funkade inte den här gången
Det enda "Lilla gumman" medförde var att jag tappade all respekt och fann det hela rätt menlöst att lägga ner energi på en fortsatt diskussion
Kritik är bra men för att den ska leda någonstans så krävs det att den är konstruktiv  annars är det bara rätt och slätt gnäll för gnällandets skull och har man inget vettigare att säga än ett "Lilla gumman..." så får man gärna fortsätta diskussionen med någon annan än mig och jag är nästintill hundra procent säker på att diskuissionen fortsatte och denna gången om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar