söndag 1 juli 2012

Det viktigaste är...

... inte att vinna


Ibland kan en andra placering kännas som en riktigt stor seger
I dag var det final i RKS Sommarcup
Linn & Bettan har ju startat i 10 cm hoppning tillsammans men idag slog dom på stort och startade i tre klasser

* 20 cm hoppning
* Precisionsridning
*Agility


När vi åkte till tävlingen i morse hade jag en känsla av att det kunde gå lite hur som helst eller rättare sagt att det förmdoligen skulle gå käpprätt åt fanders
Linn var sådär lagom trött efter en tuff ridlägervecka och kändes allt annat än koncentrerad och taggad för att tävla att Linn och Bettan dessutom inte hunnit träna som jag hade planerat gjorde ju inte magkänslan bättre direkt





Men ack vad jag bedrog mig
Dagens första start var den ridna precisionen och efter en liten trevande inledning fíck Linn fart på Bettan och sen fortsatte dom i en jämn fin takt runt banan och både jag och Bettans ägare Kicki kände oss nog sådär charmigt stolta och varma i hjärtat som man bara kan göra när någon man tycker väldigt mycke om gjort något bra
När det sen lite senare var prisutdelning så visade det sig att Linn & Bettan knep andra platsen
Inte illa presterat med tanke på att det var sju starter i den klassen




Det är något visst med Bettan & Linn
- jag tror det är vad man brukar  kalla personkemi
Dom funkar väldigt fint tillsammans och jag kan se att Linn känner sig trygg på Bettans rygg
Visst kan Bettan vara lite envis ibland men hon hittar inte på en massa bus utan hon är just bara envis och vill inte alltid göra som Linn vill men istället för att bocka, sticka iväg eller hitta på något annat jobbig stannar hon helt enkelt upp och visar med hela kroppen att hon minsann inte tänker röra en fena  förns Linn gör om och gör rätt
Kort sagt, två små envisa damer som hittat varandra och både Linn och jag är väldigt glada över att Kicki låter oss låna Bettan lite då och då för även om Linn har Prinsessan så är det skänt att få växla häst ibland och har man bara ett stort hjärta finns det plats för alla




2 kommentarer:

  1. De är toppen tillsammans! Ingen kan vara gladare än jag att Bettan har hittat en lagom stor ryttare som hon gillar, det har ju varit si och så med den varan som du vet! Nu får hon ju komma ut o ha roligt på många vis, inte bara slå dank i hagen och hänga med Gubbe o mig i snöre! För så värst mkt mer gör jag ju inte med henne regelbundet....kram /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en win win situation helt enkelt Kram

      Radera