lördag 21 juli 2012

Du vet att du är gammal...

...  när inbjuningarna till 50 & 60 årsfesterna duggar tätt


men inbjudningarna till 20årsfesterna uteblir
Skämt å sido man är inte äldre än man gör sig och det är rätt trevligt att befinna sig mitt i livet
I går var vi på 50års fest och jag erkänner direkt att jag inte var speciellt taggad
Hade en rätt tuff jobbvecka i ryggen, en vecka som avslutades rätt katastrofalt med "hemjobb" fram till halv ett på natten och sen försov jag mig i går morse
Jag hade planerat att vara på jobbet halvsju istället för sju för att i lugn och ro hinna kolla igenom dagsjobbet men vaknade tolv minuter över sju och blev rätt kallsvettig över det faktum att chefen inte vr på plats, att enhetsledaren o de två andra planerarna hade semester
- kort sagt jag hade ansvaret
Som tur var så räddade några jobbarkompisar det hela men resten av dagen fick ungefär samma fortsättning  min förutsats att gå hem enligt schema dvs tjugo över tolv förbyttes snabbt till ett jag hoppas jag kan gå vid två för att slutligen förvandlas till ett jag måste gå senast tre





Tio i tre lämnade jag jobbet, då var det bara snabbt hem, in i duschen och sen snabbt få i mig nå´t ätbart eftersom det där med frukost o lunch helt hade glömts bort och jag vare sig hade ätit eller druckit under hela dagen
Rafsade snabbt ihop lite kläder o pryttlar till Linn som skulle vara hos grannen, drog på mig lite kläder och sen iväg mot Öregrund
Anlände till partyt med en begynnande huvudvärk och min partystämmning sköt ju inte i höjden direkt när jag insåg att det var bordsplacering
Jag o bordsplaceringar har ett komplicerat förhållande eller rättare sagt jag är ingen ivrare av detta
Men men när jag har fest bestämmer jag och när jag blir bjuden på fest gillar jag läget
Jag hade turen att hamna i ett mycke trevligt sällskap och timmarna bara flög fram men när vi kom hem strax före halv två var jag rejält trött i mössan
- tur jag har semester en vecka nu så jag hinner vila upp mig

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj
    TA HAND OM DIG!!!!!

    Aja baja att missköta både frulle o lunch. Tur du har semester igen en vecka... och jag har ju sett i ett senare inlägg att du terapiat i trädgården med lite "bara vara". Man behöver sånt.... myyycket sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mkt "bara vara" den här sermesterveckan och det behövs verkligen, både skänt och nödvändigt att landa i mverkligheten och ta sig tid att njuta av både sommaren och familjen

      Radera