lördag 28 juli 2012

Att följa sin magkänsla...

... kan ge utdelning


I dag drog Marit och jag till Gröna Lund med våra småtjejer
Först av allt ville tjejerna åka Vilda Musen och eftersom berg&dalbanor är ett big NO NO för min del och Linn med sina ynka 110cm kräver en vuxens sällskap så fick Marit äran att köa tillsammans med tjejerna och gör premiäråket
Kötiden beräknades vara ca 30min och för att fördriva tiden lite gick jag först och "pudrade näsan" och när jag sen var på väg till Vilda Musens utgång passerade jag "Dynamitståndet"
Varför vet jag inte riktigt men jag bara fick känslan av att jag borde spela en bricka, en bricka som på nåt sätt innehöll en sjua
Jag gick fram, ställde mig vid en bricka med numrena 46 - 50 , satsade trettio kronor och konstaterade att jag hade en medspelare
Tjejen som skötte hjulet ställde fram en detonator och sa
- En av er får stanna hjulet
Min medspelare var chantil och erbjöd mig att trycka ner spaken vilket jag gjorde samtidigt som jag skämtsamt sa
- Hoppas nu att jag inte vinner, det skulle ju lukta fusk
Hjulet snurrade allt saktare för att slutligen stanna på nummer 48
Min enda medspelare fnissade fram något om att jag måste ha fuskat men gratulerade mig till vinsten
Själv blev jag mest paff över att jag hade vunnit 1.8 kg godisstänger
- jag som  inte ens är så förtjust i såna men det var lite kul att få känna sig som DynamitHelen för en liten stund







1 kommentar: