lördag 21 juli 2012

Snabbterapi...


... i trädgården


I dag gick jag ett varv på tomten, hittade lite blåbär/smultron ( med betoning på lite ) som jag plockade medans jag gick där och filosoferade och njöt av att bara vara
Det har varit alldeles för lite "bara vara" under våren/sommaren
Det var rätt skönt att bara lulla runt lite en stund, titta på grönskan och helt enkelt bara njuta





Dagens lilla skörd av blåbär/smultron var sådär drygt 1 - 1 1/2 dl dvs inte mycke att hänga i julgranen eller sätta igång nå´t storkok med så jag bestämde mig för att baka något gott och eftersom jag varit sugen på Toscakaka de senaste dagarna så beslöt jag mig för att exprimentera lite och baka en bärtosca




Slutresultatet ?
Jag har inte hunnit provsmaka ännu så jag har ingen aning om hur den blev men den ser rätt god ut och doftar underbart






2 kommentarer:

  1. Jag kan aldrig tro att det där smakade annat än underbart! /K

    SvaraRadera