lördag 28 juli 2012

Å vad jag längtar...

... efter en dag hemma


En dag i ensamhet, utan några måsten
En dag när jag bara får vara och göra det som faller mig in
En dag när jag kanske hinner/orkar ta tag i några måsten utan att hela tiden bli avbruten
En dag utan tjat...





Jag kan inte minnas när jag hade en dag senast utan en massa "vi ska", "måsten" eller "tjat"
Den här sommaren kommer att gå till historien som den sommaren som bara försvann
"Minisemestern" vi var iväg på var jättemysig, gårdagen på Gröna Lund var ochså trevlig
Dagens lilla shoppingtripp till Arninge var ochså mysig men någonstans på hemvägen tog min energi slut och i samma stund som min energi försvann började Linn sitt tjat
- Mamma när ska vi åka till stallet ?
- Jag vill åka nu
- Mamma du lovade mig två ridturer
- Mamma...
Jag försökte förklara för Linn att vi bara skulle ta´t lungt en liten stund först, att jag ville vila lite men tjatet fortsatte eller rättare sagt det eskalerade och kryddades med att allt minsann var såååå tråkigt, att hon inte hade något att göra, att jag bara lovar och lovar...




I nuläget har ridturerna frusit inne helt och förvandlats till "Vi åker och kikar till Prinsessan framåt kvällen" istället och det utlovade kvällsdoppet har ochså lagts på is just nu
Jag har helt enkelt tryckt på pausknappen en stund och resten av dagen tänker jag bara göra sånt jag vill när jag vill och ingenting annat'Linn får bli ledsen och besviken och tycka att jag är världens dummaste mamma och det kanske jag är men på nå´t sätt så kände jag att min gräns för vad jag orkar och vill passerades alldeles nyss och jag erkänner att jag är grymt avis på Paul som fick åka iväg och jobba lite och därmed fick lite "egentid" i bilen på väg in till Sumpan
Det där med "egen tid" känns väldigt avlägset just nu, vet inte när jag hade det sist och vet med bestämdhet att det kommer att dröja ytterligare några veckor innan det ens bli tal om något som kan liknas vid egen tid som varar längre än tiden det tar att åka mellan fritids och jobbet i Rimbo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar