torsdag 26 juli 2012

Det är så enkelt...

... att göra någon glad


Ja egentligen behövs det bara några vänliga ord och vips har man gjort en annan människa glad
Härom dagen fick jag ett mail som gjorde mig väldigt glad
Det är ingen hemlighet att den här sommaren kommer att gå till historien som sommaren då Linn testade sina föräldrars tålamod till bristningsgränsen och lite till
Visserligen känns det lite som om den värsta stormen har bedarrat ( peppar peppar ta i trä ) och hennes hiskeliga humörsvägningar med vredesutbrott ala grande som utbröt lite närsomhelst under dagarna kommer alltmer sällan, ja dom kommer inte ens dagligen numera




Det har varit rätt många gånger nu under sommaren då jag känt mig så totalt misslyckad som förälder och undrat hur jag och Paul kunnat fostra detta monster och därför var det så himla skönt att läsa UB´s rader om Linn

... och Linn, ja hon har ett speciellt handlag och en mycket lugn och rätt utstrålning, som gör att hon drar till sig de här killarna  (vänta bara 7-8 år så kommer andra sorts killar att flocka sig...) 

Dessutom LYSSNAR hon och gör precis som man säger, en sån otroligt sällsynt egenskap hos en så liten flicka. Jag blir oerhört imponerad!


Det kändes så skönt att läsa dessa ord, det var nog precis vad jag behövde efter den här tuffa sommaren med Linn
Hon må stundtals ha varit ett litet monster men i grund och botten är hon världens goaste lilla tjej
- jag behövde bara bli påmind om det ;-)



5 kommentarer:

  1. Vilka fina ord om Linn!

    Ibland behöver man påminnas. Och sedan är det väl så att den absolut närmaste familjen får se en sida av barnet, som andra inte får se. Och det är ju precis så det ska vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, det är ju mot oss föräldrar barnet trotsar och tur är väl det ;-)

      Radera
    2. Det är ju så det ska vara. Det är gentemot oss som frigörelsen ska äga rum. Det är också hos oss som tryggheten att leva ut känslor finns.

      Radera
  2. Det är alldeles riktigt, det är faktiskt ett väldigt gott huvud på ditt lilla "monster"!! =) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog det trots allt *s* Skämt å sido, hon är bra go även om hon är envis som en åsna...

      Radera