måndag 23 juli 2012

Kärt återbesök...


... hos UB & Alpackapirnsarna


Äntligen tog vi oss över vägen hem till UB och hennes vackra AlpackaPrinsar och precis som jag lovat så hade jag bakat schwarzvaldtårta
Jag var väl inte helt nöjd med resultatet dels eftersom jag inte hade några hasselnötter hemma utan fick göra bottnarna på sötmandel och dels för att chokladen inte riktigt ville stelna
Inte lyckades jag få någon bra bild på tårtan heller, inte för att just den detaljen spelade någon roll för hur tårtan smakade men ändå




Flockens nykomling Mighty Quinn var lika söt och bedårande som han var nyfiken, Qatay höll sig ochså väl framme och lät sig villigt bjudas på godis av tjejerna medans My  på sitt stillsamma sätt valde att betrakta det hela på lite avstånd









Efter att vi fikat i UB´s otroligt mysiga lusthus fick Prinsarna visa några av sina konster och besöket avslutades med att Linn, Vilma & Vendela mycket noggrannt inventerade Prinsarnas grimmor och grimskaft och förde en mycke intensiv diskussion om vilken färg som passade prinsarna allra bäst
- nog så viktiga detaljer när man är sådär en sex till tio år eller nåt sånt





Den här semesterperioden har verkligen börjat helt underbart, för första gången på riktigt länge känner jag mig pigg, utvilad och relativt avslappad
Det är så otroligt skönt att bara vara, ta det lungt och hinna med det där som liksom aldrig blir av när vardagen spinner på som intesivast
I går när jag träffade på UB uppe vid stallet så hon något mycke klokt,  jag hade precis sagt något om att det kändes som om jag hade missat hela våren och en stor del av sommaren och jag  jag minns inte ordagrannt vad hon sa men innebörden av det hela var att man ska aldrig ångra eller gräma sig över det man har missat utan ta vara på det som är nu
UB har helt rätt, än är inte sommaren slut och det finns gott om tid kvar att skapa bra och härliga minnen att värma sig med när vintern slår till






3 kommentarer:

  1. Klok som en bok är hon! /K

    SvaraRadera
  2. He he! (rodnar klädsamt)
    Tårtan var jättejättegod (åt kvarlämnade biten NU!, mums) och det var så himla trevligt att ni kom!
    Prinsarna gillar barn (speciellt om de har luzernpellets i händerna) och ni är SÅ välkomna tillbaka för en promenad med dem... Ha en skön Lillsemester nu i Kolmården! kram

    SvaraRadera