måndag 2 juli 2012

En bild säger...



... mer än tusen ord


Att det är Linns som bestämmer i familjen råder det väl inget tvivel om
Om inte annat så är väl den här bilden som min svåger Harald tog igår ett bevis på detta




I går var det finalen i RKS Sommarcup och jag hade hand om serveringen
På morgnen innan vi skulle åka kom jag på att jag missat den där detaljen med växelkassa så jag lånade Linns "spargris" dvs en glasburk med lock som innehöll 245:- i mestadels småmynt förutom en femtiolapp och en tjuga
Ett tilltag som Linn inte alls var speciellt nöjd med och vareftersom folk handlade i serveringen och jag fick "ge bort" hennes mynt så växte hennes missnöje lavinartat

- Ge inte bort mina pengar !
- Ni har tagit mina pengar !

Jag försökte om och om igen förklara att vi bara hade lånat pengarna, att hon skulle få tillbaka vartenda öre och att ingen tog hennes pengar men det gick liksom inte hem hos henne
Efter x antal utbrott lyckades Paul till slut övertyga henne om att pengarna skulle återlämnas och att hon dessutom skulle få "ränta" av honom




När vi sen på kvällen räknat kassan och Linn fick tillbaka sin burk med 245:- och allt dessutom var i mynt och inga sedlar så var den lilla damen så nöjd så nöjd för även om summan var exakt densamma så tyckte hon att det var mer eftersom hon slapp sedlarna
Slutet gott allting gott och vem som bestämmer i familjen råder det absolut inga tvivel om längre...



2 kommentarer:

  1. Det är bra att hon håller koll på sina pengar... ;-) Pengar ska man vara rädd om.

    SvaraRadera
  2. hahaha tack för det garvet! /k

    SvaraRadera