söndag 24 juni 2012

Jag har fått...

... en ny kompis


Äntligen !
Det var länge sen jag hade en cykel och det är mer än en gång som jag saknat det
När jag fyllde år i mars så fick jag en cykel av min käre make
Eller rättare sagt, jag fick ett löfte om en ny cykel
Men sen var det det där att komma till skott och se till att inhandla en cykel
Inte helt enkelt om man lever i en familj där helgerna och övrig ledig tid snabbt fylls av div "to do"
Men så idag var det äntligen dags, vi tog en sväng till Uppsala
Först gjorde vi Linn till viljes med ett besök på HÖÖKs där hon införskaffade lite "bra att ha"




Sen blev det IKEA och ännu mer "bra att ha" och därefter Bauhouse för lite "färgfluktning och slutligen landade vi på Biltema och direkt när vi kom fram till cykelavdelningen blev jag kär
Mina ögon landade på en grön härlig cykel men inte kan väl en tant som jag cykla runt på en grön cykel tänkte jag och gjorde en lov runt bland cyklarna och klämde lite på en vinröd, slängde ett halv öga på en svart men återvände sen till den gröna skönheten
Drog fram den i gången, provsatte och...




... ja som sagt
- kärlek vid första ögonkastet
Ja, nu har jag äntligen en cykel
Den är grön, fin och otroligt skön att cykla på
Linn och jag tog en provtur direkt när vi kom hem och den cykelturen kommer nu att följas av många cykelturer och äntligen kan Linn & Prinsessan lite fart på sina ridturer
Ja, nu ska här cyklas med när Prinsessorna ger sig ut och rider
Jag längtar redan tills i morgon eftermiddag då vi ska göra vår premiärtur tillsammans med Prinsessan




Och, jodå även om jag svurit dyrt och heligt på att aldrig sätta på mig en cykelhjälm så inser jag att jag har inget annat val
Hur ska jag kunna motivera Linn att använda cykelhjälm om jag inte själv föregår med gott exempel ?
Det tar emot något enormt men jag vänjer mig förmodligen så småningom med hjälmen och när allt kommer omkring är det en rätt billig livförsäkring och om olyckan skulle vara framme någon gång så är det nog inte så dumt att ha den där hjälmen på huvudet även om man ser allt annat än vacker ut

6 kommentarer:

  1. Grattis till den nya cykeln! Den är jättefin! Jag har också resignerat angående cykelhjälm. Det skulle jag aldrig ha. Men nu har jag en cykelhjälm ... och en cykel som skulle behöva en rejäl översyn innan jag kan cykla på den *asg*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig, även om det svider *s*

      Radera
  2. Jag tycker att din cykel var helfräsig... klart du kan ha en grön cykel. Och det där med cykelhjälm så är det ju faktiskt så att vuxnas huvuden håller ju inte ett dugg bättre än barns...

    Även om jag ska erkänna att jag inte använder hjälm själv. Kanske främst för att min hjälm har försvunnit för när kidsen var små så hade jag hjälm när jag cyklade. Just för att jag ville föregå med gott exempel.
    Nuförtiden cyklar jag knappt... la upp en bild på facebook med min cykel som är invävd i blommande grönska. JO på jobbet cyklar jag och vi fick ju en hjälm men ja, jag erkänner att jag har inte haft den på mig mer än när jag mannekängade för chefen. haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. När mina äldsta var små och dom frågade varför jag ine hade cykelhjälm svarade jag - Jag har så tjockt hår...
      Dom nöjde sig med det svaret och sen var det inte mer med det, nästan lite pinsamt såhär efteråt. Jag menar, svarar man så har man inte mycke att skydda ;-)

      Radera
  3. grattis till horpan! SNygg! ska jag låta bli att gratulera till kommande rumpömma? *fniss* /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är allt bra tur att jag hinner småträna lite och vänja rumpán under tiden Linn går på ridläger *s*

      Radera