fredag 15 juni 2012

Linn är nog...

... lite som Emil i Lönneberga

Ja jag tänker på när han är på marknad och dricker sockerdricka vilket då inte är så populärt hos hans föräldrar varpå han säger nå´t i stil med

-När jag inte har pengar kan jag inte dricka sockerdricka och när jag har pengar får jag inte dricka sockerdricka. När i hundan ska jag dricka sockerdricka ?

Nu är det iofs inte just sockerdricka jag tänker på utan det här med att sova
De senaste veckorna har det varit lögn i helvete att väcka Linn om mornarna
Det har tagit tid och när man väl börjat få liv i henne har det varit väldigt mycke trött tonåring över det hela och är man då själv lite trött och inte alls på humör att trixa och lirka med morgonsurt barn kan det vissa mornar bli liiiiite jobbigt





I gårkväll bestämde Linn och jag att hon skulle få vara hemma med mig idag
Jag kände mig hyfsat med "på banan" igen och kände att en dag tillsammans var nog precis vad vi behövde och duktigt nog ringde jag fritids redan igår kväll och pratade in på svararen att Linn skulle vara ledig
Allt var med andra ord förberett för en lång och skön sovmorgon och sovmorgon blev det,
typ sådär en halvtimme - fyrtiofem minuter längre än vanligt
Strax efter sju vaknade Linn och hade inga som helst planer på att somna om
*yippey*
Linn var pigg och glad men själv kände jag nog mest

- Unge, när du vill sova får du inte men när du får sova ja då vill du inte




Men varför gräma sig över den sömn som uteblev ?
Solen skiner, himlen är blå och Linn bara väntar på att vi ska stöka klart här hemma och sen bege oss upp till stallet för lite mys med Prinsessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar