fredag 19 oktober 2012

Egentligen borde jag...

... sur, arg & uppgiven
 
 
Men tack vare alldeles utomordentlig service så går jag runt med ett småleende
Vi hämtade ju ut min bil från verkstan i morse och efter att ha kört den Norrtälje tur & retur och bilen gått mjukt o fint så trodde jag att mecken faktiskt slagit huvudet på spiken och fixat felet
Men ack vad jag bedrog mig
 
Linn och jag är solo i kväll eftersom Paul jobbar och Linn som har stenkoll på saker o ting visste med bestämdhet att McDonalds har böcker i Happy Mealet just nu så en tidig fredagsmiddag på Donken kändes som en helt ok aktivitet
Glada satte vi oss i bilen och skämtade om hur skönt det var att slippa sitta och skrika till varandra nu när det plötsligt blivit så tyst i bilen
Och tyst, ja det blev precis vad det blev sådär halvvägs in till Norrtälje
- då tvärdog bilen
 
Bara att lite fint svänga ut i vägrenen, slå på varningsblinkersen och ringa efter bärgaren
Märk väl, den här gången ringde jag bärgaren innan jag ringde Paul
Det dröjde bara sådär en tio minuter innan bärgarna var på plats och ganskla snabbt kunde vi konstatera att vi var gamla bekanta
Snubben hade hjälpt mig ett par gånger tidigare och nu i vintras även startat Pauls bil när vinterkylan sugit ur det sista ur batteriet
Lite synd tyckte han allt om mig när jag berättade att det bara var några dagar sen jag fick hjälp av dom att ta bilen till verkstan och att jag nu på morgonen hämtat ut den
 
Nåväl vi hade en trevlig stund där i hytten när vi åkte in till Rimbo för att återigen lämna bilen hos Anders Bilmeck
Linn var alldeles salig och tyckte att det var döspännande att få åka bärgningsbil
När jag återigen lämnat ifrån mig nyckeln på verkstaden och fixat pappersskriverierna med bärgaren så kunde jag konstatera att bussen mot Norrtälje precis lämnade busstationen
*yippey*
Bara en timmes väntetid till nästa buss och sen en liten nätt promenad från Finsta på ngn km
Precis vad Linn och jag var upplagda för så jag kan lätt skriva att jag blev mer än tacksam när bärgaren erbjöd sig att åka "omvägen" förbi Frihamra på väg tillbaka till Norrtälje eller som han själv uttryckte det
 
- Vi måste ju vara rädda om våra stamkunder och eftersom jag inte har något annat jobb som väntar så spelar dom minutrarna det tar att köra hem er ingen som helst roll
 
Absolut ingeting han hade behövt att göra men ändå så självklart för honom och kanske är det just vid såna här tillfällen som jag börjar tro på att det ligger något i "what goes around comes around..."

4 kommentarer:

  1. Men rackarns då... har en bil börjat krångla så är det ibland som förgjort... morr...

    Men snällt av bärgaren att ta er på lift ändå

    Våra vänner hade problem med en bil att den ibland bara tvärvägrade att starta o de hade den på verkstad ett antal gånger men varje gång som mecken skulle kika så startade den hur snällt som helst förstås... nu var min sambo snäll o bytte kamrem och när han tog loss locket till luftfiltret så visade det sig att det var fullt med bös o nåt som såg ut som råttskit... inte undra på att bilen inte startade när den inte fick nån luft till motorn... kanske faktiskt bodde en mus där?!?

    Och jag är en sån där som fått soppatorsk lite nu o då (för att anknyta till ditt tidigare inlägg) och jag är urkass på att planera... men ibland har jag fått en väldigt otankad bil tillbaka av sambon också och han har "trott" att det nog räcker till macken. So i truly know the felling

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somliga tycker att jag borde göra mig av med bilen eftersom den är så gammal, förvisso är det en -99a men å¨andra sidfan har den "bara" gått tolvtusen mil och borde ha lite mer att ge...
      Alla har vi våra små svagheter, jag är trygghetsnarkoman när det gäller just tankning men har en betydligt slappare inställning med annat *s*

      Radera
  2. men vad attan då!! vad sa anders när du kom tillbaks med bärgare igen då? sabla bilar, så nödvändiga och nyckfulla..
    kram /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tyckte att det kändes aningens pinsamt... Men vad kunde han göra liksom, när han skulle kolla bilen startade den men gick nedrigt ojämt och när han kollade över tändstiften mm såg han att allt var slitet och bytte = bilen gick finemang... Ev kanske det är bränslepumpen som håller på att ge upp, då kan den bete sig sådär nyckfullt, själv är jag ju mer inne på att min sabla bil drabbats av detsamma som din förra *fortsättning följer*

      Radera