onsdag 31 oktober 2012

Det är dags för mig...

... att gå vidare
 
 
Nu under kvällen har jag haft tid att låta tankarna flyta iväg och analysera vårat förhållande
Det gör lite ont att upptäcka att det är dags för mig att bryta upp
Vi har ju levt tillsammans ett par år nu och varit med om en hel del tillsammans men nu ikväll stod det plötsligt klart för mig att vår relation liksom stannat upp
Du erbjuder mig inte längre några utmaningar utan det är snarare så att du hämmar mig än att du låter mig utvecklas
Det finns så mycke jag vill prova på men du står där som en stoppkloss och låter mig inte gå vidare
 
Jag känner att jag har utvecklats, öppnat upp nya dörrar, fått en helt annan nyfikenhet medans du är fast i dina låsta mönster utan förmåga att ta dig vidare
Kort sagt, jag kännar att jag har så mycke mer att ge men att du inte är den rätte att följa mig längs den vägen så även om det smärtar lite med tanke på hur länge du har funnits intill mig, hur mycke roligt vi haft tillsammans och framför allt hur mycke du lärt mig så måste jag ändå bryta upp och se mig om efter någon som kan stimulera mig och låta mig utvecklas
 
Men var inte ledsen, livet tar inte slut bara för att vi skiljs åt
Jag är säker på att det finns någon annan därute som kommer att uppskatta dig
Någon som kommer att bli överlycklig och se alla dina fördelar och glädjas åt allt du kan istället för att haka upp sig på allt du inte kan
 
Var inte ledsen, låt inte det här komma emellan oss och förmörka vår sista tid tillsammans
Låt oss få ett värdigt slut, fortsätt att vara min vän och stå vid min sida tills jag lyckats skrapa ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa mig en ny symaskin
 
 


2 kommentarer:

  1. Ha ha! Jag trodde att det var din bil du avsåg men där hade jag fel.
    Hoppas det blir en ny symaskin snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... min bil har jag i dagsläget en viss hatkärlek till. Vem vet, jag kanske har varit så snäll iår att tomten kommer med en symaskin ;-)

      Radera