söndag 7 oktober 2012

Vad är rätt...

... vad är fel ?
 
Häromdagen ironiserade en av mina vänner om folks statusuppdateringar på FB
Vederbörande verkade störa sig på att folk la ut bilder på svampkorgar, middagstallrikar eller för all del konstaterade att helgen var över och att måndagen stod för dörren
Givetvis får man tycka o tänka så men jag kan ju tycka att just såna tankar kan man behålla för sig själv utan att känna behovet av att ventilera det genom ironi
 Samtidigt kan jag  inte låta bli att tycka att det hela blir lite småroligt när vederbörande sen ägnar resten av veckan åt att dag efter dag, gång efter gång efter gång skriva statusuppdateringar om ett och samma ämne som förmodligen är väldigt viktigt för personen ifråga men som för flertalet av oss andra blir rätt tjatigt i längden
 
 


Missförstå mig rätt, personligen lägger jag ingen större vikt vid vad folk skriver
Jag menar, jag läser, är det något som engagerar mig klämmer jag dit ett gillande eller en kommentar men om ämnet är ointressant så scrollar jag helt enkelt vidare utan att engagera mig eller för all del ha några synpunkter om vad folk borde skriva om istället  eller vilka bilder dom borde ladda upp
Jag menar om nu Berta vill ladda upp den sjuhundrafyrtioelfte bilden på sitt barnbarn eller om Ellen för sjuhundrade gången vill visa sin ökenråtta så fine liksom
Jag kan inte låta bli att fundera över hur tankebanorna går i skallen på en när man på nå´t vis sätter sig på en pidestal och tror att man sitter inne med facit på vad folk förväntas vija läsa på FB och därmed släpper igenom sitt eget tjat och samtidigt ironiserar över andra ?
 
 
 
 
Vet egentligen inte vad jag ville med det här blogginlägget mer än att jag är evinnerligt trött på folk som tar sig rätten att ironisera  och göras sig lustig över andra men i sjävla verket kanske borde ägna tiden åt att sopa framför sin egen dörr istället
Kort sagt, tänk så mycke trevligare allt skulle bli om folk istället för att lägga ner tid på att tala om för andra vad som är "rätt & fel"  istället koncentrerade sig på att låta var och en vara precis den han/hon är och helt enkelt visa varandra lite respekt
 



3 kommentarer:

  1. Självinsikt borde fler ha mer av

    Säger jag som säkerligen inte alls har så mkt av den varan som jag borde
    hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är iallafall medveten om just den "bristen" ;-)
      Haha

      Radera
    2. Haha ja jo, vissa saknar ju allt av den varan

      Radera