onsdag 17 oktober 2012

Jag är inte bara sjuk...

... jag är även mamma
 
 
Och hur gärna man än vill lägga sig och självdö en timme eller två så är det ju bara att bita ihop och *Le & vinka* när man är mamma
Jag passade på att sova när Linn var i skolan idag och när jag vaknade kände jag mig hyfsat laddad och redo för en vaken eftermiddag
Men redan efter en-två timmar började kroppen signalera "sängläge" "sängläge"
En normal person hade förmodligen i det läget tagit en bok, svept en filt om sig och kurat lite i soffan medans barnet roade sig med att pysla, se på film eller nå´t liknande
Men jag har ju aldrig hävdat att jag är speciellt normal utan givetvis sätter jag igång och bakar i ett sånt läge - allt för att hålla mig vaken
Inte tar jag mig an och svänger ihop något så enkelt som en sockerkaka eller en omgång muffins
Nej då, lika självklart som ett amen i kyrkan måste jag ge mig in på att testa ett lite krångligare recept som legat på lut ett tag
Ett recept som innehåller en hel del moment och var lite allmänt småmeckigt
Någonstans halvvägs in i bakningen undrade jag om bacillerna jag dragit på mig satt sig på hjärnkontoret och trubbat av den delen med varningsklockorna som säger åt en att vila
Nåja, efter lite pillande o trixande var kakorna färdiga och efter att ha provsmakat ett exemplar så kan jag konstatera att dom var väl värd pillet men nästa gång jag bakar dom ska jag se till att jag är både pigg & kry
 
 


2 kommentarer:

  1. Jag lånar ett uttryck från Gustav (som också har lånat det någonstans): Du är en tossig toker.

    Jag ska villigt erkänna att jag hade gjort som en normal ;-) person. Att ställa mig och baka hade inte föresvävat mig. Men vad roligt att kakorna blev goda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt jag tänkte var att jag var tvungen att hålla mig igång... och ja jag är en tossig toker :-)

      Radera