onsdag 3 juli 2013

Äntligen...

... ridläger !
 
 
Sommarlovets höjdpunkt - ridläger !
Som Linn väntat och längtat på att det ska bli dags för ridläger och jag förstår henne
Fem dagar tillsammans med kompisar och massor av "hästtid"
Det var en mkt förväntansfull Linn som vaknade igår morse och snabbt klädde sig i ridkläder och informerade om vad som skulle packas i mat respektive badklädes väg
 
 


Strax före nio i går morse samlades tolv förväntansfulla barn inför första dagen på ridlägret
När matsäckarna var placerade på lämpligt ställe ( dvs där katterna inte kunde pilla upp dragkedjor o dyl ) så samlades alla framför vita tavlan i spänd väntan på att Marika skulle skriva upp vilka två hästar dom ska ha under lägret
Linn strålade av lycka över att få favoriten Memory som 1:a häst och Prinsessa & Granit som 2:a häst och med ett mycke brett leende upplyste hon mig om att jag nu kunde åka hem
 
 


Åtta timmar senare hämtade jag hem en trött men sprudlande glad Linn som berättade att hon hade ridit Memory på banan och att dom sen hade löshoppat med några av hästarna på em och att Prinsessan hade hoppat 85cm med massor av luft emellan
- inte illa för en liten dam på blott 99cm
Även i dag är det dagläger mellan 9-17 men på  torsdag lämnas Linn klockan nio på morgonen och sen är det övernattning fram till avslutningen på lördag em
Spännande, förra året bangade Linn övernattningen så vi fick hämta hem henne vid tiotiden de två sista kvällarna men iår är Linn helt inställd på att sova över och jag håller tummarna för att det blir så
Inte för att det gör mig någonting att åka och hämta henne men jag tror att det är en rolig upplevelse  och ett härligt minna att sova tillsammans med kompisarna uppe på loftet
 
 
 
 
Det är nästan men bara nästan så att jag är lite avis på min lilltjej
Tänk att få tillbringa några dagar tillsammans med härliga kompisar och göra det man tycker är allra roligast i hela världen dvs vara tillsammans med hästar, bada & ha kul tillsammans
 
 
 
 




2 kommentarer:

  1. Du skriver så underhållande..nu vill jag oxå åka på ridläger! Din blogg är verkligen rolig att läsa, jag får alltid ett leende på läpparna...

    SvaraRadera