torsdag 11 juli 2013

Nästan lite...

... komiskt
 
 
I dag tog jag o Picasso en liten promenad i skogen, på hemvägen mötte vi en som bor här i området
Vi känner inte varandra mer än till utseendet och har bara hejat på varandra tidigare
I dag stannade vi till och småpratade lite, det blir lätt så när man har ett litet charmtroll i andra änden av kopplet
Lovorden över Picasso haglade
 
- Så söt... vad lugn hon är... så otroligt fin... hon ger ett rikitgt bra intryck.... osv osv osv
 
 



Vi fortsatte att prata om väder o vind men mest om Picasso förståss och till slut kom frågan
 
- Vad ska det bli av henne när hon blir stor ? Vad är det för ras ?
 
- Det är en Staffordshire Bullterrier
 
I samma stund som jag uttalade detta tog människan direkt ett steg tillbaka och utbrast
 
- Oj... Men hon är ju inte alls aggressiv... än iallafall...
 
 


... aggresiv ?
Ehh ?
Picasso är elva veckor
Vad svarar man på sånt egentligen ?
Jag suckade djupt inombords och svarade neutralt
 
- Om hon blir aggressiv så har jag misslyckats kapitalt som hundägare...
 
Jag orkade liksom inte rapa fram "Nej det är ingen kamphund...." bla bla bla ännu en gång utan  tänkte i tysthet att  fördomar är det liksom ingen ide att ens försöka bekämpa
Med tiden kanske hon inser att Picasso inte är någon kamphund som går runt i området och letar efter objekt att kampa med och slakta med kraften i sina käftar utan helt enkelt är en otroligt härlig hund som älskar människor och inte vill annat än att pussas, pussas och åter pussas
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar