söndag 7 juli 2013

Somligt...

... föds man till
 
 
Som Hammarbyare tex, antingen är man det eller så är man det inte
Picasso är helt klart en "Bajare" och dessutom en liten fryskorv som redan nu tycker att det är kyligt ute så fort solen går i moln eller temperaturen kryper ner under +10 grader
 
 


Helt seriöst, jag har aldrig riktigt förstått den där grejen med att spöka ut hundar i kläder
Jag har tyckt att det har varit lite nördigt ja på gränsen till fånigt
Men...
 
 


... ja så kom Picasso in i mitt liv och helt plötsligt var jag tvungen att tänka i nya banor eftersom det finns en viss riks att hon kan bli lite frusen av sig när det blir kallare
Och är det så att mitt lilla hjärta behöver ha tröja på sig för att hålla sig varm ja då ska hon givetvis ha det och då ska det ju självklart vara en tröja med lite klass o stil
´
 


Jag inledde operation "tröja till Picasso" med att köpa det dyraste garn jag någonsin köpt
En blandning av ull från Färöarna och shetlands o merinoull som är ett mycke vattenavvisande garn med en naturlig  "andas" funktion som reglerar kroppsvärmen och  upptar fukt utan att det känns vått och värmer även i fuktigt tillstånd
- perfekt för en hundtröja med andra ord
Men kostar det så smakar det 50gr a 61:-
Nu gick det ju bara åt lite mer än ett o ett halvt nystan så slutpriset blev ju inte så betungande precis
 
 


Nu har Picasso en Bajentröja att växa i och matte har dessutom fått nos på det där med att sticka hundtröjor så jag har en känsla av att det nog kommer att bli en eller annan tröja till att glänsa med i höst & vinter jag måste bara justera mönstret lite efter eget tycke o smak och framför allt efter Picassos storlek
 
 






1 kommentar:

  1. När det inte går åt så mycket garn, då kan det vara okej att det kostar lite mer.

    SvaraRadera