torsdag 4 juli 2013

Back to...

... memory lane
 
 
I kväll tog Linn, jag & Picasso en liten promenad bort till skogen
Till "vår" skog
Skogen där vi har tillbringat så mycke tid tillsamans framför allt under de två år jag var mammaledig
"Vår" skog som även var Mollys favoritställe
En skog där vi har massor med minnen
Otaliga är det gånger vi har klättrat på nerfallna trädstammar, höga  stenar, letat efter kottar, hittat spännande pinnar, upptäckt nya stigar
Oräkneliga är de gånger då Linn på sina små ben pinnade iväg åt ett håll och Molly åt ett annat eller då båda två tagit sig fram med en fart som fick en snigel att framstå som en formel1 bil och mitt tålamod att prövas till det yttersta
"Vår" skog där vi följt hur årstiderna löst av varandra
"Vår" skog där vi även hade vår egen lilla rastplats där vi brukade stanna och äta en frukt, krabbelurer, en smörgås eller vad det nu var vi hade med oss
 
 



I kväll var det inte Molly & Linn som studsade framför mig på stigen utan Linn & Picasso
En Linn som blivit stor och snart fyller åtta år och en liten Picasso som precis börjat sitt liv
Så lika men ändå så olika på något sätt
Så många minnen som helt plötsligt sköljde över mig
Alla mysiga promenader som Linn, Molly & jag har avverkat där på den stigen
Alla dom där stunderna som både Linn och jag har saknat utan att vi egentligen har vetat om det
Det blev en mysig o fin stund där i skogen där gamla minnen blandades med nya minnen
 
 

 
 
Vi upptäckte att vår rastplats inte alls var som förut
Linn tyckte att stenarna var mycke mindre nu än vad de var tidigare
Träden hade växt mer och det var inte lika gott om plats längre
Men det gör liksom ingenting, allting förändras och tar man det bara på rätt sätt så brukar förändringar leda till något bra
Skogen är  stor  vi kommer med all säkerhet hitta en ny favoritplats där vi kan sitta ner en stund och skapa oss nya minnen tillsammans med Picasso
Och det är inte bara rastplatsen som har förändrats
Linns vilja att bära "bajspåsen" är som bortblåst
 
- äckligt, den kan du bära mamma
 
Annat var det förr minsann
 
 
 
 

 


4 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg!

    Är det i den skogen som den där "husstenen" finns?

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Husstenen" är i skogen på andra sidan vägen, där är det tyvärr numera helt igenväxt :-(

      Radera
  2. Svar
    1. Jag stortrivs verkligen här, nära till "egen" skog och ändå "storstaden" runt knuten

      Radera