tisdag 9 juli 2013

Mina underbara...

... Prinsessor
 
 
I går hade Linn & jag trevligt besök av Ulrika och Tilde
Linn och Tilde är jämngamla och eftersom båda två tycker om hästar så var det ju givet att vi skulle ta en tur upp till stallet
 
 


 
Tilde fick låna Prinsessan och en mkt mkt lycklig Linn lånade sin ögonsten Gary
Efter lite stallpyssel o fix gav vi oss iväg
Eftersom Linn red Gary som numera lever ett mkt stillsamt liv och Tilde är nybörjare så hade vi bestämt oss för en stillsam ridtur med några travsträckor
Första travsträckan var lite skumpig tyckte Tilde men efter några försök kändes det bättre och medans Linn och Gary strosade på framför oss så pratade Tilde och jag om hästar i allmänhet och ridning i synnerhet och efter en stund sa Tilde att hon gärna skulle vilja prova på att galoppera
Eftersom vi närmade oss "militärstigen" så svarade jag att vi kunde prova men att det inte alls var säkert att Prinsessan skulle vilja galoppera
 
 

 
 
Men visst ville Prinsessan galoppera, lung o fint bjöd hon Tilde på hennes första galopp
Tilde var strålande lycklig och jag var alldeles varm i hjärtat
Den lilla galoppsträckan visade så tydligt resultatet av Linns & Prinsessans hårda slit tillsammans
Att få Prinsessan att galoppera har inte hört till det lättaste för Linn men nu i sommar så har det "släppt" och när Prinsessan så villigt bjöd Tilde på den där härliga känslan av att få galoppera så var det liksom ett litet bevis på att både Linn och Prinsessan gjort stora framsteg tillsammans och att hårt arbete, en gnutta ( läs en rejäl portion ) envishet och massor av kärlek  till slut ger utdelning
 
 
 
 
 

 

4 kommentarer:

  1. Hon berättar för alla som vill lyssna om hur härligt det är att galoppera :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag, det är stort att galoppera för första gången <3 och hon var jätteduktig

      Radera