fredag 22 augusti 2014

Det finns en sak...

... den här mamman suger på
 
 
Häromdagen började skolan igen efter sommarlovet och därmed kan man väl även konstatera att hösten så smått börjar göra sitt intåg
Det är nu de flesta mammor lugnt lutar sig tillbaka och känner trygghet i att dom har stenkoll på det här med höstkläder, gympakläder, ryggsäckar, extrakläder ja en del har t.o.m redan fixat vinterkläderna och det är också ungefär nu som jag inser att jag inte har koll på någonting
 
 
 


När jag hade lämnat Linn i skolan på uppropsdagen och var på väg till bilen mötte jag en annan mamma i klassen som var på väg in på skolgården tillsammans med sina två barn, i vardera hand hade hon två stora kassar och log glatt
 
- Ja, nu är det dags att fylla på lådorna igen
 
Lådorna ? Hann jag tänka innan jag insåg att hon menade dom där lådorna med extrakläder som står placerade på hyllan ovanför barnens klädkrok
Jag har ett svagt minne av att jag fyllde på Linns låda med extrakläder hennes första dag i förskoleklassen och att jag sen två terminer senare plockade hemma samma kläder
- då helt orörda och något för små
Seriöst ?
Behöver man extrakläder när man går i trean ?
 
 


Ja så har vi då det här med gympakläder, höstkläder, skor och f*n och hans moster
Jomen visst, jag har konstaterat att ungen under sommaren har vuxit och att vi nog borde fylla på garderoben med ett gäng byxor, tights och tröjor i rätt storlek och i morse påpekade den lilla damen att vi nog var tvungna att köpa gummistövlar eftersom hennes hade blivit för små och när jag tänker efter så är det nog hög tid att se över hennes övriga skobestånd annars kommer vår dotter  framåt oktober vara den enda som kommer till skolan iklädd ballerinaskor i tyg när resten av kidsen i skolan börjat med sina höstkängor för flera veckor sen
 
 


Som sagt som mamma suger jag på att ligga i framkant, planera och ha struktur men som tur är så har jag andra kvalitéer som mamma
Jag är sjuhelsikes bra på att vara här och nu, att vara närvarande, att finnas till hands för min dotter och  hitta på massor av roliga saker tillsammans så det kanske kompenserar upp det hela och i slutänden så är jag trots mina brister en bra mamma åt Linn, ja jag är faktiskt den allra bästa mamma hon kan tänkas ha...
 




4 kommentarer:

  1. Inga extra kläder med i år. Men jag tror jag skickar med några par strumpor för de lär bli blöta i vinter. Lyxigt att jag inte behöver köpa något nytt till henne heller. Så jag har tokshoppat till Erik istället :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett par extra vantar, ett par strumpor eller vad det nu kan vara får gärna hänga med i skolväskan efter behov :-)

      Radera
  2. Jag ligger ett halvt steg (inte mer) före, ibland. Jag skulle vilja vara sådan att jag handlar på rean det som behövs för nästa säsong. Nu när det börjar bli dags att plocka fram höst- och vinterkläder, tänker jag att inför nästa säsong ska jag köpa på rean i slutet av den här säsongen. Kommer jag att göra fet? NEJ! Högst troligen inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också tänka så men så har jag en dotter som förmodligen inte alls skulle uppskatta det, det hon godkände ett halvår tidigare kankse är helt fel när det är dags att använda det :-D

      Radera