torsdag 21 augusti 2014

Nu håller...

... vi tummarna
 
 
Jag är inte mycket för att måla f*n på väggen utan föredrar att ha en positiv inställning till det som sker så jag anammar den inställningen även den här gången
Förra veckan upptäckte vi att Picasso kändes alldeles knottrig på bröstet men eftersom hon inte på något sätt verkade påverkad så bestämde vi oss för att avvakta lite och se vad som hände
Under dagarna som gått har vi haft koll för att se om det spred sig, om hon kliade osv men Picasso fortsatte att vara "som vanligt"
I morse upptäckte jag dock att hon började få små, små kala fläckar i pälsen och att hon bakom örat verkade ha kliat sig så att det blivit lite rött
Som tur var så hade jag en tid bokad med veterinären Matilda som skulle komma till stallet och kolla Prinsessans tänder
 
 


Matilda skrev ut lite droppar till Picasso och förhoppningsvis är det bara något tillfälligt som kommer att försvinna med hjälp av dessa droppar men om det återkommer så skulle vi givetvis gå vidare med en utredning
Så nu ska jag försöka att inte tänka på alla skräckhistorier jag läst om staffar med div hudproblem och istället hålla både tummar o tår  i förhoppning om att det för Picassos del bara är en högst tillfällig åkomma och inte något bestående


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar