lördag 30 augusti 2014

Hängig...

... ponny
 
 
Igår jobbade jag min första kväll på evigheters evigheter
Jag är inget större fans av att jobba kväll och extra motigt kändes det eftersom det var torsdag = ridlektion för Linns del och inte kändes det bättre när jag fick ett sms från maken med texten
"Prinsessan hängig idag så hon får stå över..."
 
 


Marika hade noterat att Prinsessan legat ner vid matdags och därför plockat upp henne i "slussen" när sen Linn skulle hämta in henne till lektionen så var det mycket motvilligt hon gick med på att få på sig grimman och hon visade tydligt att hon inte var riktigt med på banan och hennes lymfkörtlar kändes lite svullna så det blev vila för hennes del och Linn fick ta en annan ponny på lektionen
Jag googlade lite och kom fram till samma slutsats som även Paul hade gjort dvs att det förmodligen kan vara en reaktion av vaccineringen i onsdags
 
 


Det kändes lite halvmotigt att åka till jobbet i morse men i trygg förvissning om att Marika med all säkerhet hade hört av sig om Prinsessan blivit sämre under natten så avverkade jag mina timmar på jobbet, hämtade upp Linn i skolan och sen åkte vi direkt upp till stallet för att checka av lillstumpan
Till vår stora glädje så verkade hon inte ömma, vi fick klappa, känna och klämma på huvudet och även där hon ömmat som mest kvällen innan fick jag klämma utan att hon visade tecken på att det var obehagligt men hennes ögon utstrålade trötthet men i samråd med Marika beslöt vi att vi följer planen dvs avvaktar och låter henne vila
 
 


Lilla lilla pluttskrutten
Det är ett elände när barnen och husdjuren inte mår bra, det riktigt skär i hjärtat och man önskar att man kunde byta plats med om...


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar