tisdag 5 augusti 2014

Du vet att du...

... jobbar inom vården
 
 
när det första du gör när du får ditt nya schema är att kolla inte om utan hur du kommer att jobba på julafton
I går fick jag mitt nya schema, den 25 augusti är det dags att börja jobba igen och efter moget - näe det var nog att ta i men det låter bra i alla fall - övervägande så har jag eller rättare vi här hemma bestäm att jag ska gå ner till 50% och därav det nya schemat
Vid en första anblick kändes schemat "sådär" jag hade väl hoppas på att jag skulle få ett eller två färre arbetspass per schemaperiod men arbetspassen är lika många som på mitt tidigare schema
På en sju veckors period har jag sju 7.30-11:00 pass och just det känns väl "sådär" att åka till jobbet för tre och en halv timme om jag hade fått tycka och tänka så hade jag nog hellre sett 7.30-12 och en "extra" ledig dag istället
Men, ja fördelarna överväger nackdelarna så det är väl bara att le och vinka
Eftersom fyra av dessa korta pass ligger på mina helger så kommer det inte att kännas så betungande att jobba helg, jag  menar elva en vanlig lördag-söndag så har ju familjen knappt hunnit vakna än mindre ätit frukost vid den tiden
Och med tanke på både Picasso och när det är lovdags för Linn så är dessa dagar guld - ingen match för dom att vara ensamma den stunden
Så, ja le & vinka och se till fördelarna istället för nackdelarna så blir det nog bra i slutänden
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar