onsdag 12 september 2012

Äppelkaka, stickning &...

... Bonde söker fru
 
Linn och jag var bonniga värre nu ikväll men det kan inte hjälpas, jag gillar "Bonde söker Fru" så nu när det var dags för premiäravsnittet bänkade Linn och jag oss och passade dessutom på att mysa lite i TV soffan
 
 
 
 
Efter ungefär halva programmet konstaterade Linn
 
- Marika borde vara med i programmet
 
- Ja men Marika har ju redan Jocke, hon behöver ju ingen ny man
 
- Nej men hon är söt, snäll och rolig och hon skulle kunna lära alla massor om hästar
 
Tja, varför inte ?
Linns första programide var kläckt
 
 
 
 
 
Ytterligare en bit in i programmet säger Linn
 
- Nu vet jag mamma, det borde heta "Mamma söker stor häst". Då kunde folk skriva brev till dig och skänka dig en stor häst som du kunde rida på... det skulle vara jättemysigt och om du vill kan jag hjälpa dig att rida in den
 
Se där, ännu en programide
Kanske skulle man kunna sammanfoga Linns två ideer till en enda serie ?
Vi får väl bara se till att finslipa detaljerna lite och sen är det bara att presentera iden för första bästa produktionsbolag, eller inte...
 
 
 
 
... jag tror jag avstår
Visserligen är tanken på en stor häst lockande men det där med TV känns inte riktigt som min grej när allt kommer omkring
Äppelkakan vi bakade nu i kväll var däremot min grej,
ljuvligt god med vanlijkräm inbakad under skalet
*mums*

 

 


1 kommentar: