lördag 8 september 2012

Att handla...

... för egna pengar
 
 
Linn har länge önskat sig en westernsadel men eftersom hon haft tillgång till att låna Bettans westernsadel så har det inte känts sådär superviktigt att uppfylla just den lilla önskningen
Det finns så många andra "vill ha" här i världen som har legat högre upp på prioriteringslistan
I förrgår satt Linn brevid mig när jag surfade runt bland säljsidorna på Facebook och helt plötsligt dök det upp en bild på en westernsadel som var till salu för 100:-
Linn flämtade fram
 
- Mamma mamma den kan vi väl köpa ? Snälla, snälla...
 
För att testa hur gärna hon ville ha sadeln svarade jag
 
- Du kan ju ta lönen du fick av Malle på ponnyrundorna i söndags och betala med egna pengar
 
- Ja !!! Du kan ta alla mina pengar !!!
 
Kort sagt, hon ville väldigt gärna ha sadeln och när vi scrollade ner en bit fick vi även se ett westernträns till salu och då var saken liksom biff
 
 
 
 
En tom spargris och 140:- senare var lyckan total för Linn
- en alldeles egen westernsadel och dessutom ett superfint träns som en liten bonus
I väntan på att få åka upp till stallet fixade Linn en egen "provhäst" på balkongen och äventyret kunde börja



 
 
 
Linn var härligt lycklig över sina "nya" saker och påtalade ett flertal gånger att nu skulle hon börja jobba mer så att hon kunde köpa precis det hon ville ha alldeles själv
Egentligen vet jag inte vari den största lyckan låg
- att äntligen ha fått en westernsadel eller det faktum att hon hade köpt den för egna pengar som hon tjänat ihop alldeles själv "precis som du och pappa" som hon så klokt konstaterade
 
 

 
 
Att Prinsessan sen var på ett strålande humör och bara hur söt som helst i sin westernutstyrsel bara spädde på Linns lycka ännu mer
I går kväll var det en mycke lycklig Linn som somnade efter en riktig kanonbra dag där både lyckan över westernsadeln och tränset blandades med lyckan över att ha galopperat på Bettan och haft myskväll med mamma
- Vad mer behöver man som sexåring ?
 
 


 

 



4 kommentarer:

  1. nästan så att även en + 6åring inte heller behöver mer än det =) /K

    SvaraRadera
  2. Typ... För mig hade det nog räckt med fredagsmyset - räkor & en dos Jakob Eklund sen är läget perfekt :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har en känsla av att Linn kommer att minnas den där westernsadeln i resten av sitt liv. Det är en speciell känsla att köpa något man verkligen vill ha för pengar man har tjänat ihop själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det jag med, en hett efterlängtad sak blev plötsligt verklighet

      Radera