lördag 8 september 2012

Min dotter borde jobba...

... på sina social skills
 
Linn och hennes kompis började av någon underlig anledning lyssna på julmusik
Dom hade visst ett kalas som behövde piffas upp lite
Dom började med Rudolf med röda mulen och fortsatte med liknande låtar tills Linn plötsligt bestämde sig för att lyssna på O Helga natt
Hennes kompis spärrade upp ögonen och undrade vad det var för låt varpå min dotter raskt svarade
 
- Det är O Helga natt men du vet man måste liksom vara lite smart för att fatta hur bra den är
 
- Mmmm.... den är konstigt
 
Tystnad en stund medans Linn skrålar med i låten samtidigt som hennes kompis med stora ögon tittar/lyssnar och sen utbrister hon
 
- Gud vad du är smart Linn, jag fattar verkligen inte den här låten. Den är konstig
 
- Du lär dig snart
 
- Ja om vi leker lite mer kanske jag blir lika smart som du
 
- Inte så smart kanske men nästan... Du vet jag är supersmart men du är ju jätteduktig på att dansa så det är okey ändå
 
 
 
 
Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt åt deras konversation och tänkte lite tyst för mig själv att min dotter nog får ta och jobba på sin ödmjukhet lite mer om inte annat så för sin egen skull
- det kan liksom bli ensamt på toppen
 
 


2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!!! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att det hela var lite charmigt *asg*

      Radera