onsdag 12 september 2012

Den moderna...

... önskelistan
 
 
Linn fyller snart sju år och nu ikväll undrade hon om vi hade bestämt vad hon ska få i present och när jag svarade nej utbrast hon förfärat
 
- Men hallå, jag fyller ju snart år ju
 
- Jo men du har ju inte skrivit någon önskelistan ännu
 
Linn letade fram papper och penna och efter ett par minuter lämnade hon över önskelistan
 
 


Smsspråk har jag hört talas om men det här var ett nytt språk för mig så jag bad om en liten översättning av önskelistan och som den självklaraste sak i världen började Linn rabbla
 
DSS = Nintendo DS Spel , helst häst & ponny
 
S ( med ring runt ) = Schleichhästar o tillbehör
 
MS = Minishettis
 
NOB = NO Böcker
 
PA = Pannband till prinsessan
 
LN = Böcker om Carl Von Linne´
 
Hur glasklart som helst, iallafall om man är sex snart sju år och inte orkar skriva hela orden


4 kommentarer:

  1. ojoj... blandad kompott där! Men minishettis?? ujuj/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med minishettis kan vi stryka direkt, den enda minishettis hon ev skulle kunna få är nog gjord av plast *s*

      Radera
  2. Får nöja sig med Bettan som NÄSTAN är minishettis =) bara två cm för mkt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två cm hit eller dit liksom, ingen större betydelse :-)

      Radera