lördag 1 september 2012

Drottningen av...

... bortförklaringar
 
 
Strax efter sju i går kväll fick Linn för sig att hon skulle gå ut och plaska i vattenpölar
Visst svarade både jag och Paul något disträ, Linn och vattenpölar är liksom ett kapitel för sig själva
Linn gick ut och...
 
 


... ja Paul och jag småfixade lite härhemma dvs plockade undan efter middagen, startade en maskin tvätt och liksom bara gjorde ingenting
Efter sådär en tjugo minuter kikade jag ut från balkongen
- Ingen Linn i sikte !
Jag tänkte att hon nog var på andra sidan huset, kanske i sin lekstuga eller nå´t och fortsatte med det jag höll på med
Efter ytterligare en stund gick jag ut och ropade på henne
- ingen Linn !
 
 


Paul fick snabbt på sig ytterkläder,  greppade ett paraply och tog en runda på tomten
- ingen Linn !
Vid det här laget började hjärtat picka lite snabbare och en massa tankar fladdra omkring
Paul gav sig ut i området och letade och jag tog ytterligare ett varv på tomten innan jag ochså bestämde mig för att vidga mitt "letområde"
Jag hann inte så långt innan jag fick se en mycke blöt men väldigt lycklig Linn komma skuttandes iförd endast tshirt, thigts & gympaskor
 
- Hej mamma, jag har varit i Gamla Frihamra !!!
 
 


Både Paul och jag hade hunnit bli ordentligt oroliga innan lillskruttan kom skuttandes hem igen så båda två tog vi oss ett allvarligt samtal med Linn om det här med att ge sig iväg på "äventyr" utan att tala om vart man går osv.
Linn lyssnade, funderade lite och efter en stund kom hon till mig och sa
 
- Mamma, vet du varför det tog så lång tid för mig.... Jag fick så mycke vatten i mina skor så jag var tvungen att tömma dom och sen var dom asasvåra att få på sig igen, det tog verkligen världens längsta tid... därför var jag borta så länge...
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar