söndag 2 september 2012

På utflykt i ...

... en annan värld
 
 
I dag följde Linn och jag med syrran till Skälby Marknad för att hjälpa henne med ponnyrundor
Vi hade en mycke trevlig dag, många ridsugna barn och mycke trevligt sällskap
Vi fnissade,  hade trevligt och hann  t.o.m att ta ngr korta rundor bland marknadsstånden
 
 


Det är alltid lika facinerande att betrakta folk
Ponnyrundorna hölls alldeles intill en liten lekpark och jag kunde konstatera att sådär en 90% av barnen var pimpade i märkeskläder, ja för att inte säga rätt "stylade" och som klippta och skurna ur en och samma mall och  givetvis var Bugaboo det vagnsmärke som dominerade
 
Under en av ponnysvängarna passerades jag av två tjejer som såg ut att vara sådär i tio-elva årsåldern
Både såg ut som två kopior av Paris Hilton varav den ena bar en Louis Vuitton ( kopia hoppas jag ) lite käckt på ena armen och en chiuaua på den andra
Precis när hon passerade mig och Sillen utbrast hon sådär lite nonchalant
 
- Å du vet XX ( något namn ) är ju betydligt sötare än den där lilla hästen
 
Varpå hennes kompis suckade medhållande...
 
 
 
 
Nu ska jag inte kasta sten i glashus, det fanns en tid när Linn rätt uteslutande kläddes i div märkeskläder, en tid då jag höll till i div "märkestrådar" på FL och ständigt var på jakt efter nya "roliga" kläder till Linn
En tid då Linns kläder och jakten på dessa var ett rätt stort intresse, den tiden var dock rätt kort och berodde väl antagligen på att jag hade alldeles för mycke tid över
 
Hur som helst så när Linn och jag satt i bilen på väg hem kändes det himla skönt att vara på väg just hem, bort från Sthlms förorten och hem till "landet" och lugnet
Ett lugn som jag hoppas ska rota sig i Linn och bidra till att hon fortsätter att vara barn så länge det bara går, jag hoppas att jag slipper se min tio-elva åring som en kopia av en vuxen person som enbart lever på sitt namn och sin pappas pengar
 
 
 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar