tisdag 25 september 2012

Till slut tog...

... stubintråden slut
 
 
Häromdagen fick jag rådet att fortsätta att agera som en gås och bara låta saker o ting rinna av mig men idag rann även min bägare över och jag fräste ifrån eller rättare sagt jag svarade med samma mynt och då hette det helt plötligt att jag inte skulle gå i taket
 
Nej, jag ska tydligen hålla mig på mattan, ta emot och le hela tiden medans det är fullkomligt legalt att använda mig som en sophink, att använda otrevligt tonläge och attackera
Men jag är ledsen, jag är inte mer än människa och även om jag oftast agerar efter att behandla andra som jag själv vill bli behandlad så händer det att även mitt tålamod tryter och jag kan för mitt liv inte förstå varför just jag ska vara den som snällt bara sväljer och sväljer hela tiden
Hur man kan anse att det är ok att själv uppträda otrevligt och samtidigt kräva att den man pratar med håller goda ton  och behåller lugnet är för mig en gåta
 
Jag säger som Strindberg
 
- Det är synd om människorna....
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar