tisdag 19 november 2013

Åker man till IKEA...

... måste man köpa ett gosedjur
 
Ja i alla fall om man heter Linn och har en snäll pappa
I söndags fick Linn bestämma vad vi skulle göra och föga förvånande valde hon att vi skulle åka till IKEA i Uppsala
Jag förmodar att det var köttbullarna och ett nytt gosedjur som lockade mest av allt
 
 


Mitt bland alla andra "bra att ha saker" fick vi även med oss ett nytt gosedjur hem
En liten Sötnos i form av en häst
Det var bara ett problem med den lilla hästen, hon frös i höstkylan
Det var bara för mamma att plocka fram lite restgarn, stickorna och virknålen och börja freestyla
 
 


Sötnos verkade ganska nöjd med sitt nya täcke, benskydd och grimma
Linn var supernöjd och började genast klura vidare på vad Sötnos mer  kunde tänkas behöva i sin garderob
Jag ?
Jodå, jag var nöjd och glad ända tills i morse då handen påminde mig om att gårdagens jobb nog kanske var liiiiite för mycke
Men men, ny dag nya tag
På torsdag ska stygnen tas bort och det innebär ju att jag på fredag kan börja fixa med hallen
Observera att jag skrev kan och inte att jag ska
Min man blir så orolig och ger mig så konstiga blickar när jag kläcker ur mig såna saker han vet nämligen att det där "kan" relativt snabbt kan förändras till ett jag ska i min värld

 
 
 


4 kommentarer:

  1. Jag kom hem med två gosedjur från IKEA idag - ett till Oskar och ett till Gustav.

    SvaraRadera
  2. Härligt! har du några mönster på dockor som man kan sticka???eller vet du vad man kan få tag på det?

    SvaraRadera
  3. Jag har tyvärr inget mönster men jag brukar kolla på www.garnstudio.com där finns massor av bra gratismönster

    SvaraRadera