fredag 8 november 2013

Jag hade iallafall...

... tur med vädret
 
 
Tjugo över tio fick jag två Alvedon, fem minuter senare satte läkaren bedövningen i handen och drygt 45 minuter senare var allt färdigt och jag kunde ge mig av hemåt och då hade jag tre alternativ att välja mellan
 
* Ta en taxi från dörr till dörr
 
* Ringa grannen som erbjudit skjuts
 
*Ta bussen hem
 
Ni som känner mig behöver ju inte använda särskilt många grå hjärnceller för att räkna ut vilket alternativ jag valde
 
Taxi - För att få en sjukresa beviljad krävs ju att man amputerat minst ett ben så en simpel handledsoperation gav knappast bistånd till något sådant och jag kunde på rak arm räkna upp minst tio andra saker jag hellre la pengar på än en taxiresa
 
Ringa grannen - jomen det hade varit ett rätt bra alternativ om det nu inte varit för att telefonnumret låg kvar på köksbordet hemma
 
Buss - Ja varför inte ?
 
 
 


 
 
Några minuters promenad till busstationen, en kvarts bussresa och sen ytterligare en halvtimmes promenad hem i novembersolen
En promenad som i vanliga fall knappast hade tagit en halvtimme men eftersom jag hade fastat i ett halvt dygn och energinivån därmed var rätt låg, lagom  nyopererad och sådär halvmosigt  pigg så valde jag att ta det lugnt
Förutom att det kändes rätt fånigt att gå med handen i högläge så  gick första delen av promenaden hem relativt bra men ungefär halvvägs kände jag hur bedövningen började släppa och hur det så sakteliga började dunka och göra ont i handen samtidigt som den kändes rätt tung
De sista hundra metrarna hem var nog de absolut längsta hundra meter jag någonsin promenerat och det var en rejält trött och lite kallsvettig Helen som satte nyckel i låset
Efter att ha rastat Picasso lite snabbt gjorde jag iordning två mackor och en varma koppen  för att lite snabbt få energi i kroppen och dessutom kryddade det hela med två Alvedon för att hålla värken lite i schack och sen var det soffläge som gällde
 
 
 
Med lite mackor o soppa i magen och provsmakning av nya Dumle medans jag lät det miserabla TV utbudet underhålla mig kunde jag konstatera att även om det gick bra att ta sig hem så är det kanske inte alltid så smart att låta snålheten styra över visheten
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar