fredag 1 november 2013

En och en halvtimme kvar till avfärd...

... är det nu jag ska börja packa ?
 
 
Linn packade redan igår, en väska och två kassar tyckte hon behövdes för en weekend i Varberg
I morse hjälpte jag henne att se över packningen lite och vi reducerade det hela till en väska
Men så var det då min egen packning
"Förr" inleddes alltid packandet minst en vecka i förväg genom att jag skrev packningslistor, ibland långa som värdiga en jorden runt resa
Listor som under veckan fylldes på med än det ena än det andra och slutligen checkades av innan avfärd
Jag vet inte riktigt vad som har hänt men på nå´t sätt så har jag glidit in ett annat mode numera och här sitter jag nu, strax dags för avfärd och jag har inte ens börjat se över min packning
Men hur svårt kan det vara liksom ?
Vi ska till Varberg över helgen, vad behövs ?
Inte mycket och skulle det vara så att jag glömmer något så finns det ju affärer även i Varberg så jag tar nog och chillar en stund till och fortsätter leva efter mitt motto
 
- Den late får brått när det blir kväll
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Jag brukade med göra packningslistor förr. Oftast inleddes packandes 3-4 dagar innan avresa. Nu packar jag sent kvällen innan avfärd.
    Än så länge har det funkat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funkade alldeles utmärkt den här gången , inget glömt :-)

      Radera