lördag 30 november 2013

Det blir nog...

... advent ändå
 
 
Under veckan som gått har jag på FB följt hur mina vänner laddat upp bild efter bild på nyputsade fönster där julgardinerna satts på plats, stjärnan hängts upp och ljusstakarna tänts
Själv tittar jag mig runt i huset och inser att det  än så länge inte råder någon större adventsstämmning härhemma
Tanken var att jag under veckan skulle städa och fixa inför advent men det kom två sjukgymnastikbesök, tre läkarbesök, ett besök på jobbet och en del telefonsamtal att ringa emellan plus då att det är Curling EM och därmed har Linn och jag varit nästintill solo hela veckan
I torsdagskväll bestämde jag mig för att jag under fredags förmiddagen då Linn var i skolan skulle ta itu med projektet advent men det blev just aldrig mer än en tanke utan istället tog jag en härlig skogspromenad med Picasso på morgonen och sen ägnade jag fm´s timmar åt att slå in tjugofyra paket samt vila efter en rätt jobbig vecka
Att ställa in eftermiddagens inplanerade stallbesök för att stanna hemma och städa fanns liksom inte på kartan, Linns längtan efter Prinsessan var enormt stor och därmed en icke förhandlingsbar situation
 
 
 
I dag väntar "familjemys" med middag, lite shopping, hästmössa och hästshow i Globen så inte lär jag hinna/orka fixa någon adventsstämmning härhemma idag heller
Jag kan erkänna att det känns lite trist och att jag helst av allt skulle ha velat hinna fixa iordning, ja i alla fall fått fram adventsstakarna i fönstret men samtidigt så...
 
 


... vilan på fm igår var nödvändig och timmarna i stallet tillsammans med Linn, Prinsessan och Picasso var guld värda och en ren energipåfyllning
Och att välja mellan att städa och göra adventsfint eller  att umgås med familjen är ju inget svårt val,  jag vet vad som är prio ett för mig 
För när allt kommer omkring så är ju den allra viktigaste förberedelsen är gjord,  paketen till Linns adventskalender ligger inslagna och redo att sättas upp
Återstår bara att leta fram kalendern, den ligger i någon av de tio flyttkartongerna med julpynt men jakten på denna kalender får vänta till morgondagen för idag är programmet späckat
 
 

 


2 kommentarer:

  1. *fniss* det blir både advent och jul hur man gör eller inte gör :) men jag tror visst vi får ha en liten "sätta på benskydd-lektion" <3 /K

    SvaraRadera
  2. Linn satte bara på benskydden så jag skull ta foto åt henne, jag hade noll koll o noll engagemang i det hela eftersom det bara var för stunden. :-)

    SvaraRadera