torsdag 14 november 2013

Dålig timing...

... som vanligt
 
 
Det var ett tag sen Linn var sjuk men givetvis kände hon sig tvungen att slå till just nu
Feber, hosta, ont i halsen, trött, ont i huvudet och ja helt enkelt allmänt risig och helt solklart i "måste vara hemma från skolan skick"
Och är man sjuk så hör det liksom till att sova hos mamma och pappa och "förstöra" nattsömnen för oss med att ta plats och lite då och då även dela ut en klädsam spark när den lilla damen tycker att vi ligger för nära eller tar för stor plats
Att ha Linn som gäst i sängen plussar ju inte direkt på mina sova skills som redan var rätt risiga med tanke på handen som kräver viss omvårdnad för att låta mig sova i lugn och ro
Att Paul dessutom är inne i en vecka med Bowlssändningar varje dag och inte hittar hem förns vid åttasnåret gör ju inte att saken hamnar i ett bättre läge direkt
 
 


Jag vet, samma dag man blir förälder sätter man sig i sitsen att ta ett kliv undan, att barnens väl och ve kommer i första hand vilket givetvis är alldeles självklart men ibland kan jag liksom känna att timingen skulle kunnat vara bättre
Linn har haft hela hösten på sig att vara sjuk men givetvis var det lika självklart som att måndag följer efter söndag att hon skulle pricka in höstens förkylning precis den här veckan när Paul har extra mycket jobb och jag är lite desaminerad och helst av allt skulle velat ha dom där förmiddagstimmarna helt för mig själv utan att behöva tänka på någon annan utan helt enkelt bara vara
Men det är bara att göra som vanligt "Le och vinka" och hoppas på bättre tider




3 kommentarer:

  1. Säg att hon får sova i egen säng...hon är inte så liten längre... skulle jag har gjort! Som förälder e du väl du som bestämmer?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lätt att säga när man inte känner till omständigheterna ;-) själv föredrar vi att ha henne hos oss i såna här lägen med tanke på att vi sover på nedervåningen o hon på övervåningen och att hon får besvär med andningen när hon är förkyld. Vi vill gärna ha koll på när/om hon får ett falsk krupp anfall, slemmiga upplösningar så hon tappar andan mm. Men var och en gör som hen vill med sina barn

      Radera
    2. Slemmigaupphostningar
      Och ja, det är vi som föräldrar som bestämmer och vi bestämmer att Linn sover där hon känner sig trygg vilket jag anser vara en självklarhet även om man är så stor som åtta år.

      Radera