lördag 23 november 2013

Ibland är jag...

 
 
 
... mer än lovligt korkad
 
Frågar man min man så skulle han nog byta ibland mot ofta men vi har helt enkelt lite olika måttstockar i just det här fallet
Efter en vecka med grått regnigt novemberväder kom så lördagen med några minusgrader och sol så vi passade på att vara ute på förmiddagen
Paul ägnade sig åt att kratta löv och till en början roade jag mig med att träna lite sitt/stanna kvar med Picasso men när vi tröttnat på det så grabbade jag en kratta och började peta lite bland löven
Jag fick onda ögat av min man som mumlade något om att det räckte om jag höll honom sällskap
Men det kändes rätt ok både i handen och axlarna så jag krattade på en liten stund och kände mig nöjd med att kunna bistå med lite arbetskraft i trädgården för en gångs skull
 
 


Och det är verkligen betoning på lite arbetskraft, min insats var väldigt ringa och det rörde sig max om sådär en tio minuter en kvart
Men den ringa arbetsinsatsen och de larviga minutrarna betalar jag dyrt för nu ikväll
Min axel som känts rätt ok den senaste tiden känns inte så ok just nu och handen gör lite mer ont än vad den gjort innan så nu blir det total vila igen och jag vill inte höra något "vad var det jag sa"....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar