onsdag 13 november 2013

Sova kan jag göra...

... när jag blir pensionär
 
Vid fyra tiden kom en snörvlande och hostande Linn och kröp ner emellan oss
Strax därefter talade Picasso om att hon behövde ut och vattna gräsmattan och efter det tyckte hon att det var en ypperligt ide att mycket högljutt ligga och gnaga på ett märgben i vår säng
Gnagandet gjorde henne påmind om att hon nog behövde ut och göra nr 2 också
När Picasso äntligen kommit till ro bestämde sig Bosse för att riva ner allt som fanns på köksbänken i hopp om att eventuellt finna något ätbart och när det uppdraget var slutfört tog han en sväng förbi kattlådan och uträttade sina behov
Bosse är en mycket ordningsam herre som lägger stor möda på att krafsa undan alla spår efter sig
Ett krafsande som väckte Picasso som genast var med på noterna och tog det hela som en invit till lite nattlig lek
När Bosse på ett mycket tydligt sätt klargjort att han minsann inte hade minsta lilla lust att leka kom Picasso på att hon nog behövde ut ytterligare en sväng
Nu är klockan halv sex, jag har sprängande huvudvärk och känner mig allt annat än pigg men att somna om finns liksom inte på kartan
Det är i såna här lägen jag önskar att jag besatt min makes totala förmåga att koppla bort omvärlden när han sover
Milt uttryckt så skulle jag även kunna erkänna att mina känslor för familjens fyrbenta medlemmar just nu har tagit en liten paus...
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig. Jag vaknade också strax efter fyra och nu, en och en halv timme senare, är det dags att gå upp och göra sig i ordning för jobbet. Jag vill bara sooooooooooooova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick en liiiten sovmorgon i alla fall, alltid något

      Radera
  2. Ja vill oxå soooooova...

    SvaraRadera