onsdag 18 december 2013

Älskade unge om jag bara ...

... kunde  bära din sorg
 
 
Om jag kunde skulle jag ta en stege och klättra tillsammans med dig upp till de evigt gröna ängarna och sitta där på en sten tillsammans med dig och se på hur vår älskade lilla Bubblan springer runt i det höga gräset och njuter av friheten
Om jag kunde skulle jag lyfta ut smärtan i ditt hjärta och bära den åt dig
Om jag bara kunde...
 
 


Det gör så ont att se tårarna i dina ögon och veta att jag ingenting kan göra för att lindra sorgen
Det känns som en knutnävsslag rätt i magen när du med förtvivlan och gråt i rösten berättar att du saknar Bubblan och att livet känns så tomt utan honom
Det skär som en kniv i hjärtat när du undrar om du någonsin kommer att känna dig riktigt glad igen
 
 


Älskade unge, jag önskar att jag kunde ta dig i min famn och ta bort all den sorg och saknad du känner just nu
Önskar att du fick vakna i morgonbitti utan att känna dig ledsen över en saknad vän
Önskar att jag kunde göra något för att lätta på smärtan i ditt hjärta
Bubblan, ett älskat marsvin som var så mycket mer än "bara" ett marsvin
En älskad vän med en alldeles egen plats i Linns hjärta
 
 
 
 
 
Önskar att jag kunde ta bort den akuta sorgen och hjälpa dig fram till den dag då smärtan lagt sig,
Fram till den dagen då sorgen inte känns lika tung längre utan du kan le och minnas alla era fina stunder ni hade tillsammans
Men just nu finns inga ord som tröstar, just nu kan jag bara lyssna och finnas där med en varm famn men jag önskar att jag kunde göra så mycket mer
Älskade unge, det gör så ont att se dig så ledsen...
 



4 kommentarer:

  1. Ja det är så jobbigt att mista ett älskat djur, det gör riktigt ont...
    kram på Er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om det "bara" är ett litet marsvin så är saknaden stor och det gör ont. Ibland ångrar jag att jag skaffade djur eftersom det blir så jobbigt just i såna här situationer men samtidigt så är det ju lite av livets gång och det positiva överväger ju som turär

      Radera
  2. Så fint skrivet.
    Ja det gör så ont att mista ett djur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, som tur är så lindras sorgen lite för varje dag som går

      Radera